Βρίσκεστε εδώ Αρχική -> Η Ελλάδα των ανοικτών οριζόντων -> Εθνική Άμυνα - Ασφάλεια για τους Έλληνες

Εθνική Άμυνα - Ασφάλεια για τους Έλληνες

| | Διαδώστε το !

Η ισχυρή και αξιόπιστη παρουσία της Ελλάδας στην περιοχή μας, στην Ευρώπη και στο διεθνές σύστημα προϋποθέτει την ύπαρξη αξιόπιστων και αποτελεσματικών ενόπλων δυνάμεων και τη συνεχή ποιοτική ενίσχυση και εμβάθυνση της αποτρεπτικής τους δύναμης. Στο κέντρο της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ θα βρίσκεται πάντα ο ανθρώπινος παράγοντας, τα στελέχη και η στρατευμένη νεολαία μας. Η βελτίωση της εκπαίδευσης, των συνθηκών εργασίας, στέγασης και διαβίωσης, καθώς και η επίλυση των προβλημάτων τους αποτελεί για το ΠΑΣΟΚ πολιτική ευθύνη και υποχρέωση, στο πλαίσιο της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής που θ’ ακολουθήσει.

Η ανατροπή του επιχειρησιακού σχεδιασμού και της δομής των Ενόπλων Δυνάμεων, από την Κυβέρνηση της ΝΔ, έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα λειτουργικότητας και έχει συντελέσει στην αύξηση των δαπανών και του κόστους για την άμυνα της χώρας.

Στόχος μας είναι η μεγιστοποίηση του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών αλλά και ο σεβασμός των θυσιών του Έλληνα φορολογούμενου. Ο εξορθολογισμός των αμυντικών δαπανών αποτελεί για το ΠΑΣΟΚ δυναμική συνάρτηση του εκσυγχρονισμού των Ενόπλων Δυνάμεων, της ανάπτυξης μιας ισχυρής, ανταγωνιστικής και πρωτοπόρας εθνική αμυντικής βιομηχανίας και ενός ειρηνικού περιφερειακού περιβάλλοντος.

Υποστηρίζουμε με συνέπεια τη διαφάνεια στους αμυντικούς εξοπλισμούς και έχουμε προτείνει, για όλες τις προμήθειες, ανοικτούς διεθνείς μειοδοτικούς διαγωνισμούς, υπό τον έλεγχο της αρμόδιας Επιτροπής της Ελληνικής Βουλής και την πλήρη κατάργηση των απευθείας αναθέσεων. Έχουμε, συγχρόνως, διαμορφώσει ένα νέο πρόγραμμα για την ανάπτυξη των ελληνικών αμυντικών βιομηχανιών, με τη χρηματοδότηση της έρευνας και της τεχνολογίας, με τη σύνδεση με την ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Εξοπλισμών, αλλά και με τα Ελληνικά Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Ινστιτούτα. Η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία αποτελεί εθνικό πλούτο και συμβάλλει στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας. Το ΠΑΣΟΚ τονίζει την ανάγκη ολοκληρωμένης στρατηγικής επενδύσεων και λέει όχι στην πολιτική απαξίωσης του παραγωγικού αμυντικού ιστού της χώρας από την Κυβέρνηση της ΝΔ.

Το ΠΑΣΟΚ, εκτιμώντας την απειλή και τους κινδύνους ασφαλείας στο σύγχρονο εγγύς και ευρύτερο γεωπολιτικό περιβάλλον και λαμβάνοντας υπ’ όψη τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη συμμετοχή της χώρας στους οργανισμούς συλλογικής ασφάλειας υιοθετεί πλαίσιο Πολιτικής Εθνικής Άμυνας, που θα εξυπηρετήσει το τρίπτυχο ειρήνη, ασφάλεια και συνεργασία. Η Ελλάδα αξιοποιώντας τα διπλωματικά θεσμικά και πολιτικά της πλεονεκτήματα θα δημιουργήσει ξανά τις προϋποθέσεις ειρήνης και σταθερότητας και έτσι τις προϋποθέσεις για το «μέρισμα ειρήνης». Η υλοποίηση αυτής της πολιτικής προϋποθέτει Ένοπλες Δυνάμεις ικανές για την:

• Αποτροπή της απειλής κατά της χώρας
• Προστασία της εδαφικής ακαιρεότητας και εθνικής κυριαρχίας
• Αντιμετώπιση κινδύνων από ασύμμετρες απειλές
• Κάλυψη των αναγκών του δόγματος του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου Ελλάδας – Κύπρου.
• Δυνατότητα ανταπόκρισης στις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη συμμετοχή της χώρας στους Διεθνής Οργανισμούς Συλλογικής Ασφάλειας.
• Ενεργό συμμετοχή στην αντιμετώπιση φυσικών και τεχνικών καταστροφών
• Συστηματοποίηση και βελτίωση της κοινωνικής προσφοράς

Μέτρα και δράσεις υλοποίησης:

- Νέα δομή του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου
- Αναδιοργάνωση των Ενόπλων Δυνάμεων με βάση την αρχή αποτελεσματικότητας/κόστος, με προοπτική 15ετίας, με βάρος στη διακλαδικότητα, με ευρεία χρήση των νέων τεχνολογιών, με συγκρότηση μονάδων ευέλικτων, ταχυκίνητων, πλήρως στελεχωμένων, άριστα εκπαιδευμένων και εξοπλισμένων με σύγχρονα όπλα μεγάλης ισχύος και με δυνατότητα εκτέλεσης αυτόνομων και συνδυασμένων επιχειρήσεων και με παράλληλη κατάργηση, συγχώνευση και αναπροσανατολισμό σχηματισμών και μονάδων, σύμφωνα με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις.
- Εξορθολογισμός των αμυντικών δαπανών με παράλληλη καθιέρωση νέου θεσμικού πλαισίου για ενίσχυση της διαφάνειας και του κοινοβουλευτικού ελέγχου στα εξοπλιστικά προγράμματα.
- Στήριξη βιώσιμης και ανταγωνιστικής αμυντικής βιομηχανίας με συμμετοχή σε διεθνείς κοινοπραξίες, σύνδεση με την ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία, υποστήριξη των υπαρχόντων συστημάτων και συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα.

Από τον εξορθολογισμό των δαπανών για τα παραπάνω θα εξοικονομηθούν πόροι, οι οποίοι μαζί με το «μέρισμα ειρήνης» θα αξιοποιηθούν προς όφελος κοινωνικών δαπανών.

• Ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού ως βασικού παράγοντα ισχύος των Ενόπλων Δυνάμεων με κύριους άξονες:
- την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού, επαγγελματικού, κοινωνικού και οικονομικού επιπέδου του στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού,
- την κατοχύρωση της αξιοκρατίας και διασφάλιση ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση, στην αξιολόγηση και στην αξιοποίηση, με σύνδεση της εξέλιξης με την απόδοση κάθε στελέχους των ΕΔ (αλλαγή του θεσμικού πλαισίου)
- την στήριξη – βελτίωση του θεσμού των επαγγελματιών οπλιτών.
• Επανεξέταση του χρόνου θητείας, με βάση τις αμυντικές ανάγκες αλλά και τα κοινωνικά προβλήματα και σε συνάρτηση με τη πρόσληψη επαγγελματιών οπλιτών, με επιδίωξη τη μείωση της θητείας κάτω από 12 μήνες

RSS feed για τα σχόλια του κειμένου | Trackback URI

33 Σχόλια | |

Σχόλιο από geoe
2007-03-26 11:42:06

θητεία εθελοντική , περιορισμός για τους καλοκαιρινούς μήνες, αλήθεια τι είναι αυτά που λεέι και ψυθιριζονται από κύκλους ΝΔ για στράτευση μετά το Λύκειο ???

Aπάντηση από Επιτροπή προγράμματος
2007-04-28 17:45:26

Με βάση τις ανάγκες αμυντικής ικανότητας της χώρας, δεν τίθεται ζήτημα να καταργηθεί η υποχρεωτική στράτευση των Ελλήνων.
Το ΠΑΣΟΚ είναι ριζικά αντίθετο στην υποχρεωτική στράτευση στα 18 και κατ’ επέκταση στην κατάργηση των αναβολών στράτευσης για τους παρακάτω δύο κυρίως λόγους.
1. Η διακοπή από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για λόγους στράτευσης, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στις σπουδές των νέων.
2. Οι στρατευμένοι νέοι που είναι απόφοιτοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι πολλαπλά χρήσιμοι στις Ε.Δ λόγω του υψηλού επιστημονικού και γενικότερα μορφωτικού επιπέδου που διαθέτουν.

 
 
Σχόλιο από Νικόλαος Τσαχουρίδης
2007-03-27 22:32:25

Άμεση κατάργηση της υποχρεωτικής στράτευσης και αντικατάστασή της από εθελοντική στράτευση αντρών και γυναικών με αντίστοιχη αμοιβή. Όταν σ’όλη την Ευρώπη η θητεία καταργείται ή έχει ήδη καταργηθεί, δεν υπάρχει λόγος να διατηρείται ένας αναχρονιστικός κι αντιπαραγωγικός θεσμός.

Εξορθολογισμός των ενόπλων δυνάμεων με μείωση των υπεράριθμων και αχρείαστων στρατοπέδων και μείωση της οροφής ώστε να ανταποκρίνεται στις σημερινές συνθήκες κι όχι στην ικανοποίηση εξεύρεσης φαντάρων για τους υπεράριθμους βαθμοφόρους.

Σημαντικότατη μείωση των δαπανών για εξοπλισμούς και διοχέτευση του ποσού σε υγεία, παιδεία, έρευνα. Δεν είναι δυνατό σήμερα η Ελλάδα των 11 εκατομμυρίων να είναι η τρίτη χώρα παγκοσμίως (πίσω από Κίνα κι Ινδία) σε δαπάνες για συμβατικούς εξοπλισμούς.

Όσον αφορά την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και το κοινωνικό έργο, η αποστολή των εδ είναι (και πρέπει να παραμείνει) μία: Προστασία της εδαφικής ακεραιότητας και εθνικής κυριαρχίας. Για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών υπάρχει η υπηρεσία πολιτικής προστασίας, ενισχύστε την. Το κοινωνικό έργο αφήστε το στους κοινωνικούς και άλλους φορείς. Δεν χρειάζεται πχ να στέλνουν οι εδ ιατρούς στα νησιά της άγονης γραμμής. Μπορούν να προκηρυχθούν αντίστοιχες θέσεις με τα σχετικά κίνητρα, να υπάρχει εκ περιτροπής αποστολή ιατρών από γειτονικά ΚΥ και νοσοκομεία κοκ. Λύσεις υπάρχουν, αρκεί να υπάρχει κι η αντίστοιχη θέληση.

Aπάντηση από Επιτροπή προγράμματος
2007-04-28 17:51:37

Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, με βάση τις ανάγκες αμυντικής ικανότητας της χώρας, δεν τίθεται ζήτημα να καταργηθεί η υποχρεωτική στράτευση των Ελλήνων. Σε ότι αφορά στον επαγγελματικό στρατό το ΠΑΣΟΚ από τη 10ετία του 80 δρομολόγησε και έκανε πράξη θεσμούς επαγγελματιών οπλιτών όπως Ε.Μ.Θ, Ο.Π.Υ., Ε.Π.Υ κλπ. στο πλαίσιο Ε.Δ. που αποτελούνται από επαγγελματίες και οπλίτες θητείας.
Επιπλέον,ένας από τους βασικούς άξονες του προγράμματος του ΠΑΣΟΚ για τις Ε.Δ. είναι η αναδιοργάνωση τους. Βασική πρόβλεψη είναι η κατάργηση και ο αναπροσανατολισμός σχηματισμών και μονάδων, σύμφωνα με τις πραγματικές επιχειρησιακές απαιτήσεις. Στόχος είναι να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα των Ενόπλων Δυνάμεων, να μειωθεί το υπέρογκο κόστος λειτουργίας τους και να δημιουργηθούν προϋποθέσεις για την περαιτέρω μείωση της θητείας. Η αναδιοργάνωση είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ισορροπία ανάμεσα στο προσωπικό, στα μέσα, και στους πόρους ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη αναγκαία για τη χώρα μας μαχητική ικανότητα των Ε.Δ. στο χαμηλότερο δυνατό κόστος.
Η μείωση των αμυντικών δαπανών έγινε πράξη επί των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και εξακολουθεί να είναι στους στόχους του. Σε κάθε περίπτωση όμως η μείωση γίνεται υπό το πρίσμα των αμυντικών αναγκών της χώρας και είναι συνάρτηση της αναδιοργάνωσης και του εξορθολογισμού του συνόλου των αμυντικών δαπανών.

 
 
Σχόλιο από Ευάγγελος Ρεντζής
2007-03-28 17:01:55

ΠΡΟΤΑΣΗ:
Κατάργηση όλων των αναβολών, στράτευση στα 18-19 και πριμοδότηση της θητείας με μόρια γιά την εισαγωγή σε διάφορες σχολές, και αλλού.
Καταβολή αποδοχών στούς στρατιώτες για να μήν επιβαρύνουν την οικογένεια και ένταξη τους στο ταμείο ανεργίας μετά την απόλυση τους με επίδομα ανεργίας για όσους δέν έχουν εργασία.

Γνωρίζω ότι δεν γίνομαι ευχάριστος με την πρόταση μου αυτή, και πόσο μάλλον όταν το ίδιο προτείνει και η Ν.Δ στο θέμα αυτό. Πλήν όμως το θεωρώ αναγκαίο, και ότι εδώ πρέπει Πα.σοκ και Ν.Δ να συμφωνήσουν σ΄αυτό. Θα δώσει τέλος στο φαύλο κύκλο των αναβολών και όλοι ισότιμα να υπηρετούν την πατριδα και οχι ωρισμένοι με διάφορα τερτίπια να αποφεύγουν την στράτευση και να την πληρώνουν οι υπόλοιποι.
Σέ όσους έχουν αντίθετη γνώμη, καί προτείνουν μόνο εθελοντική κατάταξη, ή ακόμα καί πλήρη κατάργηση τής θητείας όπως συμβαίνει σέ μερικές Ευρωπαικές χώρες, τους υπενθυμίζω το εξής:
-Η χώρα μας δυστυχώς δέν συνορεύει μέ Βέλγιο-Λουξεμβούργο-Ολλανδία αλλά μέ μία χώρα η οποία μονίμως αμφισβητεί τά κυριαρχικά μας δικαιώματα, καί μέ τήν οποία επανειλλημένως στό παρελθόν έχουμε έλθει στό χείλος τού πολέμου.
Ως εκ τούτου δέν είναι σωστό χιλιάδες Έλληνες νέοι λόγω αναβολών νά μήν έχουν πιάσει ποτέ όπλο στά χέρια τους καί νά είναι παντελώς ανέτοιμοι νά υπερασπιστούν τήν πατρίδα.

 
Σχόλιο από gb
2007-04-02 22:43:52

Ολίγον πολεμοκάπηλο, και προκαλεί απορία η πρόταση για τον φαύλο κύκλο με τις αναβολές να μετατραπεί σε φαύλο κύκλο με τις στρατεύσεις.
“Η χώρα μας δυστυχώς δέν συνορεύει μέ Βέλγιο-Λουξεμβούργο-Ολλανδία”, μάλλον ευτυχώς, διότι τον 20ο αιώνα οι παραπάνω και άλλοι που επιμελώς δεν αναφέρεις έχουν σφαχτεί χειρότερα απο τις φυλές Τούτου και Τούτσι της Αφρικής και παρ όλα αυτά απο τη δεκαετία του ‘50 συνενοούνται και δεν νοσταλγούν τον αφελή Μαζινώ και τη γραμμή του.
Η Ελλάδα την ίδια περίοδο έχει μία αιματηρή ανταλλαγή πληθυσμών και έναν εμφύλιο κατ’ εντολή και συνέπεια των συγκρούσεων των χωρών που προαναφέρονται.
Μήπως κάποιοι έχεουν ελπίδες να μετατραπεί ο σοσιαλισμός σε εθνικοσοσιαλισμό;
το έργο τόχουμε ξαναδεί στη Γερμανία και δεν το ξαναπαίζουμε.

 
Σχόλιο από Στέφανος
2007-04-02 23:35:35

Ο Σοσιαλισμός χωρίς τον διεθνισμό είναι νεκρός κύριοι,τελεία και παύλα…Δεν μπορούμε να αποκαλούμαστε σοσιαλιστές και να μην υπερασπίζόμαστε τις αξίες του διεθνισμού,την ειρήνη και συνεργασία των λαών με βάση το διεθνές δίκαιο,την αυτοδιάθεση.Να αντιστεκόμαστε σε μανιχαϊσμούς και πολέμους και στον πατριδοκαπιλισμό και τον παραδοσιακό εθνικισμό της συντήρησης και του πιο παρασιτικού μεγάλου κεφαλαίου..Όσον αφορά την στράτευση,ο μισθοφορικός στρατός εξολοκλήρου μου κινεί υποψίες και δεν ξέρω κατα πόσον μπορεί να είναι στην υπηρεσία των παραπάνω που ανέφερα.Παράδειγμα ο επαγγελματικός στρατός των ΗΠΑ και η αντιμετώπιση του πολέμου ως επάγγελμα.Θα προτιμούσα ένα στρατό με ισχυρούς δεσμούς με τον λαό,αλλά ταυτόχρονα ο απώτερος σκοπός είναι η όλο και μικρότερη απορόφηση χρηματων από τον κρατικό προυπολογισμό,και για να γίνει αυτό χρεάζεται πολιτική διεθνιστική απέναντι στην Τουρκία και όχι εθνικιστική.Τώρα το αν κάποιος θέλει να υπηρετήσει η όχι,νομίζω είναι θέμα που το καλύπτει το υπάρχον νομικό πλαίσιο…Καλό θα ήταν πάντως να μην στιγματίζονται άτομα που δεν έχουν πάει στρατό στην επαγγελματική τους ζωή…

 
Σχόλιο από gb
2007-04-03 11:04:05

Η εξαγορά της τουρκικής τράπεζας Finansbank, έχει πολύπλευρη σημασία εκτός απο την οικονομική. Αφορά την εθνική άμυνα και την ασφάλεια των ελλήνων.
Η εξαγορά οικονομικών μονάδων έχει στρατηγική σημασία ανάλογη με στρατηγικές βάσεις εδαφών σε άλλες εποχές.
Η χώρα που πωλεί μία τράπεζα έχει εμπιστοσύνη στην άλλη χώρα.
Αποδεικνύει ότι οι διαφορές μεταξύ χωρών έχουν πολλούς δρόμους επίλυσης.
*Το πρόγραμμα προσπαθεί δια των παραλείψεων να δώσει την εντύπωση ότι εθνική άμυνα και η ασφάλεια των ελλήνων περιορίζονται στην ευθύνη του Υπουργείου Αμυνας. Παραλείπει αρμοδιότητες και ευθύνες σημαντικότερες άλλων Υπουργείων. *Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις αξιοποιούνται απο κάποιους για εσωτερική κατανάλωση. Με την εκτός τόπου λογική τους καπηλεύονται ζητήματα ανάπτυξης, παιδείας, εξωτερικής πολιτικής και παρουσιάζονται ώς διπρόσωποι Ιανοί και καλλιεργούν την ψευδαίσθηση της πλειοψηφίας τους. Πλανώνται πλάνην οικτρά, διότι κατέχουν μόνο την πλειοψηφία της νομής εξουσίας και την ρομφαία των διώξεων και τρέφονται απο την κινδυνολογία των κρίσεων ……
Αλήθεια δε μας λένε; πώς το πρόγραμμα υπερασπίζεται το δόγμα ενιαίου αμυντικού χώρου όταν η Κύπρος είναι εκτός της συμμαχίας του Νατο και η Τουρκία σύμμαχος στο Νατο. Δεν αντιλαμβάνονται ότι αυτή η δύσκολη θέση της Ελλάδος την θέτει στη γωνία και χρειάζεται να ηγείται στη πολιτική απέναντι στην Τουρκία και ιδιαίτερα απέναντι στη Κύπρο και όχι αντιθέτως. Δεν αρκεί η εμπειρία απο την κρίση της μεταπολίτευσης; Ποιοί συντηρούν αυτή την υπόγεια αντίφαση και ποιοί ωφελούνται; Διότι οι έλληνες την πληρώνουν, φαίνεται καθημερινά.
Οταν πουλάμε επιχειρήσεις “ξεπουλιόμαστε”, όταν αγοράζουμε “εξαγοραζόμαστε”, τότε να γίνουμε στρατόπεδο! Πολλοί διαπιστώνουν ότι η καθημερινή μας ζωή σαν σε στρατόπεδο αρχίζει εκεί που τελειώνει η λογική και η πολιτική επιστήμη. Αλλά δεν αρκεί, κάποιοι αντιστέκονται, Αποκλείστε τους.

Aπάντηση από Επιτροπή προγράμματος
2007-04-10 21:59:30

Θα συμφωνήσουμε μαζί σας ότι τέτοιου είδους οικονομικές συμφωνίες, έχουν ευρύτερη σημασία. Πιστεύουμε όμως πως όπως είναι λάθος η άρνηση ανάπτυξης συνεργασιών με την Τουρκία, ειδικότερα στην οικονομία, άλλο τόσο λάθος είναι να μηδενίζουμε τα προβλήματα που δημιουργεί η Τουρκία με τις επίσημες εκπροσωπήσεις της στην Ελλάδα.
Τα Ερωτήματα για την εξαγορά είναι διαφορετικά και τα έχει με ευκρίνεια διατυπώσει ο Γιώργος Παπανδρέου.

 
 
Σχόλιο από Μάκης
2007-04-03 12:23:06

Κατ΄αρχάς πρέπει να βάλουμε τα πράγματα στη σωστή τους βάση και να τα δούμε με τη σωστή τους διάσταση. Πρώτον: είναι αδιανόητο να περάσουμε σε θητεία μσθοφορική. Και αυτό γιατί οι φαντάροι είναι παιδιά του λαού και ο ελληνικός στρατός πρέπει να λειτουργεί και να πράττει σύμφωνα με τα συμφέροντα που ο ελληνικός λαός έχει. Στρατός μισθοφορικός σημαίνει ότι οι φαντάροι θα δρουν για όποιον τους έχει ανάγκη καθώς θα είναι υπάληλοι δίχως δικαίωμα άρνησης στις εντολές του οποιουδήποτε αφεντικού τους. Έτσι, θα δούμε ελληνικά στρατεύματα στο Ιρακ, στο Ιραν και οπουδήποτε άλλου ο big brother κρίνει απαραίτητο. Δεύτερον, υποχρεωτική στράτευση στα 18. Μπορεί να φαίνεται ότι λύνει ουσιαστικά προβλήματα όπως το αυτό του φαύλου κύκλου των αναβολών αλλά από την άλλη δημιουργεί μία σειρά άλλων που έχει να κάνει με τα χρόνια φοίτησης, την είσοδο στο πανεπιστήμιο και άλλα. Συνεπώς, προκειμένου ένα τέτοιου μέτρο να γίνει αποδεκτό θα πρέπει πρώτα από όλα να υπάρξει αποεντατικοποίηση της στρατιωτικής θητείας και μείωση αυτής. Αυτά τα δύο ζητήματα είναι και τα κυρίαρχα αιτήματα που θα πρέπει να έχει ένα σοσιαλιστικό κόμμα στις μέρες μας. Αποεντατικοποίηση της στρατιωτικής θητείας, ουσιαστική κατάργηση κάθε είδους καψωνίου, ουσιαστική εκπαίδευση και εκμάθηση με σύγχρονους και επιστημονικά τεκμηριωμένους τρόπους. Παράλληλα είναι απαραίτητο να γίνει ουσιαστική μείωση της θητείας, σίγουρα λιγότερο από έξι μήνες, προκειμένου να μην αποτελεί η θητεία τροχοπέδη στην ζωή των νέων.
Μόνον έτσι, θα μπορέσουμε όλοι να αλλάξουμε την άποψή μας γι αυτό το αγκάθι που άγγιζει όλους τους νέους και στέκεται εμπόδιο στην προσωπική και επαγγελματική ζωή τους.

Aπάντηση από Επιτροπή προγράμματος
2007-04-28 18:05:23

Επιδίωξη του ΠΑΣΟΚ ήταν η μείωση της θητείας και το απέδειξε στο παρελθόν μειώνοντας τη θητεία από τους 18 στους 12 μήνες. Στους στόχους του εξακολουθεί να είναι η επανεξέταση του χρόνου θητείας, με βάση τις αμυντικές ανάγκες αλλά και τα κοινωνικά προβλήματα και σε συνάρτηση με τη πρόσληψη επαγγελματιών οπλιτών, με επιδίωξη τη περαιτέρω μείωση της θητείας κάτω από 12 μήνες.
Η έννοια του καψωνιού είναι εντελώς ξένη με τις αντιλήψεις του ΠΑΣΟΚ. Οι κυβερνήσεις μας έχουν δείξει έμπρακτα στο παρελθόν ότι είμαστε ριζικά αντίθετοι με κάθε είδους αντιδημοκρατική στάση και συμπεριφορά καθώς και πρακτικές που προσβάλλουν την προσωπικότητα μέσα στις Ε.Δ.. Και αυτό μέσα στη γενικότερη αντίληψη που έχει ως κόμμα αλλά και την απαίτηση της κοινωνίας για εκδημοκρατισμό των Ε.Δ.
Τέλος τονίζουμε ότι το ΠΑΣΟΚ θεωρεί τον άνθρωπο ως τον βασικότερο παράγοντα της αμυντικής μας ισχύος και θα συνεχίσει πολιτικές αξιοκρατίας και βελτίωσης των συνθηκών της ζωής και της εργασίας για το σύνολό του προσωπικού των Ε.Δ.
Ένας από τους βασικούς άξονες του προγράμματος του ΠΑΣΟΚ για τις Ε.Δ. είναι η αναδιοργάνωση τους. Βασική πρόβλεψη είναι η κατάργηση και ο αναπροσανατολισμός σχηματισμών και μονάδων, σύμφωνα με τις πραγματικές επιχειρησιακές απαιτήσεις. Στόχος είναι να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα των Ενόπλων Δυνάμεων, να μειωθεί το υπέρογκο κόστος λειτουργίας τους και να δημιουργηθούν προϋποθέσεις για την περαιτέρω μείωση της θητείας. Η αναδιοργάνωση είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ισορροπία ανάμεσα στο προσωπικό, στα μέσα, και στους πόρους ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη αναγκαία για τη χώρα μας μαχητική ικανότητα των Ε.Δ. στο χαμηλότερο δυνατό κόστος.

 
 
Σχόλιο από Παπαδόπουλος Δημήτριος
2007-04-05 04:49:13

Για την άμεση αξιοποίηση από τους νέους τω γνώσεων που απέκτησαν από τις σπουδές τους,θα πρέπει να υπάρξει
σταδιακή κατάργηση της υποχρεωτικής θητείας και μετατροπή του ελληνικού στρατού σε μισθοφορικό.

 
Σχόλιο από Διονυσιος Τουρουκης
2007-04-05 11:57:55

Συμφωνω με οσους δηλωνουν πως ο στρατος πρεπει να γινει επαγγελματικος.Ειναι φανερο σε πολλους που εχουν ζησει στο εξωτερικο πως ο επαγγελματικος στρατος ειναι πιο ικανος και μπορει πολυ πιο ευκολα να αποτελεσει εργαλειο στα χερια οσων ασκουν εξωτερικη πολιτικη.Αυτο σημαινει πιο εντονη παρουσια της Ελλαδας στο διεθνες γιγνεσθαι και επισης επιτρεπει να εχεις στρατο πιο εμπειρο σε ωρα αναγκης και οχι στρατηγους του γραφειου.Ας το πουμε πια πως η υποχρεωτικη στρατευση επιβαλλεται απο την αναγκη να εχεις περισσοτερα στελεχη με επαγγελματικη εμπειρια δωρεαν (γιατροι,μηχανολογοι,χημικοι) χωρις αυτοι να μπορουν να αφοσιωθουν στις αναγκεσ των ενοπλων δυνμεων αφου καθε χρονο ανακυκλωνονται.
Υπαρχουν πολλοι που θα ηθελαν να ακολουθησουν στρατιωτικη καριερα,γιατι να μην τους δυνεται η ευκαιρια?

 
Σχόλιο από Στρατηλάτης Κώστας
2007-04-05 12:34:55

Υπηρετώ εδώ και μερικούς μήνες τη θητεία μου και διαπιστώνω τα εξής:
Το ζήτημα της στράτευσης δεν τίθεται κυρίως ως ιδεολογικό αλλά ως πρόβλημα αποτελεσματικής χρήσης πόρων για σκοπούς που είναι προκαθορισμένοι και αποδεκτοί από την πλειοψηφία. Εάν το διαθέσιμο μόνιμο προσωπικό εργαζόταν όπως όλοι οι άλλοι Έλληνες δημόσιοι και ιδιωτικοί υπάλληλοι (η χώρα μας είναι η πρώτη παγκοσμίως σε δαπάνες για στρατιωτικό προσωπικό ανά ΑΕΠ, χωρίς βέβαια αυτό να αντιστοιχεί σε μαχητική ικανότητα), εάν οι “εργασίες” του στρατεύματος περιορίζονταν σε όσες είναι αναγκαίες για τους σκοπούς της άμυνας και της φύλαξης (και όχι για να λέμε ότι οι στρατεύσιμοι κάνουν κάτι, προκειμένου να επιβεβαιώνουν την ύπαρξη των μονίμων) και εάν η ηγεσία αποφάσιζε να ξοδέψει τα χρήματα που αντιστοιχούν σε έναν πύραυλο για να προμηθευτεί και να χρησιμοποιήσει νέες τεχνολογίες για τη φύλαξη των συνόρων και των στρατιωτικών εγκαταστάσεων, τότε η θητεία, πέραν ενός τριμήνου εντατικής εκπαίδευσης στα όπλα (που είναι υπεραρκετή κσι επιβεβεβλημένη κάτα τη γνώμη μου), θα μπορούσε να καταργηθεί και αύριο.
Και είναι κάτι που επιβάλλεται, όχι μόνο από τη σκοπιά της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας του καθενός και του εύλογου χαρακτήρα που θα πρέπει να έχει κάθε περιορισμός σε αυτήν, αλλά και από μία άλλη σκοπιά, αυτή του “ανθρώπινου κεφαλαίου” της χώρας: Δεν μπορεί η Πολιτεία να ξοδεύει δεκάδες εκατομμυρίων για να μορφώσει (όπως μορφώνει τους ΈΛληνες) και η μόρφωση αυτή να ακυρώνεται μέσω ενός χρόνου εντατικής εκπαίδευσης στην άσκοπη εργασία και στον “ενάρετο” βίο της λούφας, της ήσσονος προσπάθειας, του ατομικού οφέλους κ.ο.κ. (βίος και παιδεία που αποτελούν αναπόφευκτη συνέπεια της άσκοπης εργασίας, αλλά και βασικό χαρακτηριστικό της νοοτροπίας του σημερινού ελληνικού στρατού).
Το πρόβλημα γίνεται ιδεολογικό από τη στιγμή που η Ελληνική κοινωνία αρνείται να παραδεχτεί στην πλειοψηφία της τα παραπάνω και μένει στις δήθεν όμορφες ανθρώπινες αναμνήσεις από τη θητεία, οι οποίες πέρα από τον ψυχολογικό σκοπό που υπηρετούν (να ξεχάσουμε τα άσχημα, να θυμόμαστε τα όμορφα, για να πείσουμε τους νεώτερους να κάνουν την αγγαρεία που άλλωστε υποστήκαμε και εμείς), είναι πολιτικά αδιάφορες έως και επιζήμιες.

 
Σχόλιο από Στέλιος Πετρουλάκης
2007-04-06 02:00:30

Συμφωνώ με τους άξονες δράσης που αναφέρονται στο πρόγραμμα αναδιοργάνωσης των ΕΔ και τον εξορθολογισμό των αμυντικών δαπανών. Παρακάτω προτείνω συγκεκριμένες δράσεις υλοποίησης του προγράμματος, σύμφωνα με τις οποίες το ΠΑΣΟΚ σαν Κυβέρνηση πρέπει :

1. Να καταργήσει τη σημερινή συγκεντρωτική, ανεξέλεγκτη, ρουσφετολογική οργάνωση και λειτουργία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και να δημιουργήσει υπουργείο οργανωμένο σύμφωνα με τις σύγχρονες αρχές διοίκησης και με τη δυτικοευρωπαϊκή δομή .

2. Να δημιουργήσει Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας και Γενικά Επιτελεία Κλάδων περισσότερο ανεξάρτητα από το Υπουργείο. Οργανωμένα σύμφωνα ,τόσο με τις νέες συνθήκες γεωπολιτικής στρατηγικής της χώρας, όσο και με τις παραχωρηθείσες από τον καιρό της ειρήνης αρμοδιότητες στον αρχηγό ΓΕΕΘΑ.

3. Να δημιουργήσει τέταρτο επιχειρησιακό Στρατηγείο που θα είναι μεικτό – διακλαδικό και υπεύθυνο για την άμυνα και ασφάλεια του Αρχιπελάγους. Τα άλλα τρία επιχειρησιακά Στρατηγεία είναι: Αρχηγείο Στρατού Ξηράς για την ηπειρωτική Ελλάδα, Αρχηγείο Στόλου και Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας.

4. Να καταργήσει, να συγχωνεύσει Σχηματισμούς, Διοικήσεις, Μονάδες των ΕΔ, με αποτέλεσμα την επίτευξη οικονομίας ( πόρων, μέσων, στρατεύσιμου και λοιπού προσωπικού ) και οπωσδήποτε την ελάττωση των Στρατηγών – Ναυάρχων – Πτεράρχων σε αριθμό τέτοιο που ο λόγος διοικούμενου προσωπικού / Στρατηγών κλπ να είναι ο ίδιος με αυτόν που συναντάται στις δυτικοευρωπαϊκές ΕΔ και όχι σε μερικές χώρες της Αφρικής και Λατινικής Αμερικής .

5. Να βελτιώσει την εκπαίδευση του προσωπικού.
α. Δημιουργώντας ένα πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Εθνικής Άμυνας ( ΠΑΝΕΘΑ), που θα συμπεριλάβει όλες τις Ανώτατες Σχολές των ΕΔ.
β. Δημιουργώντας ένα Ανώτερο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα που θα συμπεριλάβει όλες τις Σχολές Υπαξιωματικών των ΕΔ.
γ. Αναβαθμίζοντας τις Σχολές μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης των Κλάδων των ΕΔ, την ΑΔΙΣΠΟ, την ΣΕΘΑ.
δ. Αναβαθμίζοντας την εκπαίδευση στην πράξη, εκπαιδεύοντας το προσωπικό όπως σε πραγματικές συνθήκες, στα πεδία βολών και ασκήσεων.

6. Να προσλαμβάνει στελέχη, για την κάλυψη των αναγκών σειράς ειδικοτήτων των ΕΔ, πτυχιούχους από τα ΑΕΙ. Συγκεκριμένα:
α. Αξιωματικούς Σωμάτων και του Υγειονομικού, με διαγωνισμό ή μέσω άλλης διαδικασίας επιλογής.
β. Αξιωματικούς με σύμβαση ορισμένου χρόνου, για την κάλυψη των αναγκών σε «Μικρούς Διοικητές».Αυτή γίνεται από τους υπηρετούντες Οπλίτες με προκήρυξη των θέσεων.
γ. Αξιωματικούς κατ’ απονομή, εφόσον πρόκειται για ειδικούς, οι οποίοι εντάσσονται στις Ε.Δ με ανάλογο βαθμό και για ορισμένο χρόνο (πχ κατάταξη ειδικού επιστήμονα για την οργάνωση ή δημιουργία εξειδικευμένης μονάδας ή κέντρου).

7. Να εισαγάγει ένα σύστημα εφαρμογής της αξιοκρατίας όπου οι προαγωγές, οι τοποθετήσεις και οι μεταθέσεις των στελεχών των ΕΔ θα γίνονται στη βάση ηλεκτρονικού προγράμματος αξιολόγησης και θετικής ή αρνητικής μοριοδότησης που θα ακολουθεί το κάθε στέλεχος από την είσοδο του στη στρατιωτική σχολή και θα συνυπολογίζει :
α. Τα σχολεία και τα πανεπιστήμια εκπαίδευσης που φοίτησε και τις επιδόσεις του.
β. Τη γλωσσομάθεια.
γ. Τις επιδόσεις στα επαγγελματικά του καθήκοντα.
δ Τις θέσεις υπηρέτησης , τη δυσκολία των θέσεων και τις επιδόσεις του.

8. Να επιλέγει αξιοκρατικά Στρατιωτική Ηγεσία αξιόμαχη και παραδεκτή στο προσωπικό των ΕΔ. Οι επιλεγόμενοι για Ηγεσία των ΕΔ Αξιωματικοί πρέπει:
α. Να έχουν διατελέσει διοικητές σε μονάδες που προβλέπονται για κάθε βαθμό.
β. Να είναι απόφοιτοι των Σχολών επιμόρφωσης του Κλάδου τους, της Διακλαδικής Σχολής Πολέμου και της Σχολής Εθνικής Άμυνας ή αντίστοιχων σχολών άλλων χωρών.
γ. Να είναι γλωσσομαθείς.
δ. Να κατέχουν διδακτορικό τίτλο.
ε. Να εγκρίνεται από την επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής, αφού ενώπιον της και σε ειδική συνεδρίαση, καθένας ξεχωριστά υποψήφιος ηγέτης, αναπτύξει τις θέσεις του για τη διοίκηση του και τα θέματα άμυνας και ασφάλειας της χώρας.

9. Να εξασφαλίσει μία αξιοπρεπή διαβίωση στο προσωπικό μεριμνώντας για:
α. Ένα μισθό ενταγμένο μέσα σ` ένα εθνικό ενιαίο μισθολόγιο λαμβάνοντας υπόψη και τις ειδικές συνθήκες εργασίας, ετοιμότητας και επιφυλακής.
β. Τη χορήγηση οικίας καταργώντας τον αναποτελεσματικό και μη καλύπτοντα όλα τα στελέχη ( Υπαξιωματικούς) των ΕΔ, ΑΟΟΑ και εγγράφοντας τα παλαιά μέλη και νέα μέλη, Αξιωματικούς – Υπαξιωματικούς στον αποτελεσματικό Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας.

10. Να βελτιώσει την παρεχόμενη υγειονομική περίθαλψη και φροντίδα στο προσωπικό, καθώς και στα μέλη της οικογενείας του μεριμνώντας για:
α. Τη δημιουργία κοινών, διακλαδικών, ειδικών ιατρικών μονάδων π.χ καρδιοχειρουργική μονάδα κλπ, σ` ένα από τα υπάρχοντα στρατιωτικά νοσοκομεία στην Αθήνα.
β. Την παραμονή των αξιωματικών ιατρών, που αποστρατεύονται και επιθυμούν να συνεχίσουν ως πολιτικό προσωπικό στις ΕΔ, αφού υπογράψουν μία ειδική σύμβαση.
γ. Την ενίσχυση και βελτίωση της διοίκησης των στρατιωτικών νοσοκομείων. Τοποθετώντας στη διοίκηση τους, Διευθυντή ειδικό για τη διοίκηση νοσοκομείων Manager.
δ. Τη δημιουργία Οίκων Ευγηρίας στους οποίους θα μπορούν να προσφεύγουν οι απόστρατοι και να βρίσκουν ανθρώπινη μεταχείριση, σε περιβάλλον γνώριμο. Στους ίδιους Οίκους θα εξυπηρετούνται και όλοι όσοι έπαθαν σωματικά ή ψυχικά τραύματα κατά τη διάρκεια υπηρεσίας τους στις ΕΔ.

11. Να δημιουργήσει συνθήκες ασφάλειας, ηρεμίας και σιγουριάς στο προσωπικό:
α. Με την καθιέρωση, όπως και στους άλλους υπαλλήλους του Δημοσίου, της 35ετίας. Μη συμπεριλαμβανομένης όλης ή μέρους της θητείας στις στρατιωτικές σχολές.
β. Με την κατάργηση της δυνατότητας επαναφοράς εφέδρων αξιωματικών στην ενέργεια. Ορισμένες και συγκεκριμένες επαναφορές κυρίως για θέσεις εξωτερικού μπορεί να υπάρξουν.
γ. Με τη δυνατότητα παραίτησης των στελεχών, με τους προβλεπόμενους από το Νόμο περιορισμούς, από τις τάξεις των ΕΔ, όμως δικαίωμα σύνταξης θα αποκτούν με τη συμπλήρωση ηλικίας π χ 60 ετών. Έτσι δεν θα δημιουργούμε στρατιές συνταξιούχων.
δ. Με την υιοθέτηση των ανήλικων παιδιών, μέχρι της ενηλικιώσεως τους, των στελεχών των ΕΔ που θα χάσουν τη ζωή τους, για την υπηρεσία και ένεκα αυτής.

12. Να αναπτύξει σύγχρονο σύστημα διοικητικής μέριμνας και επιστράτευσης.

13. Να εκσυγχρονίσει και να εφαρμόσει το Νόμο Παλλαϊκής Άμυνας.

14. Να ενισχύσει τα διεθνή μας ερείσματα και με τη στρατιωτική διπλωματία χρησιμοποιώντας ικανά, γλωσσομαθή, εκπαιδευμένα στελέχη για τις θέσεις του εξωτερικού. Αξιοποιώντας επίσης τις διμερείς αμυντικές συμφωνίες και το Κέντρο Εκπαίδευσης Πολυεθνικών Επιχειρήσεων (Κιλκίς) και τη λειτουργία του Maritime Interdiction Operational Training Centre στη Σούδα Τέλος με τη συμμετοχή στρατευμάτων μας σε ειρηνευτικές αποστολές, ύστερα από έγκριση του ΟΗΕ και του Ελληνικού Κοινοβουλίου.

15. Να περιορίσει τις παρελάσεις και τα στρατιωτικά αγήματα. Να αλλάξει το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο.

16. Να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο των ενώσεων αποστράτων Αξιωματικών.

17. Όσο αφορά τη στράτευση των Ελλήνων και Ελληνίδων έχω να σχολιάσω και να προτείνω τα παρακάτω:
α. Δεν παρουσίασε πρώτη η ΝΔ την πρόταση για στράτευση των Ελλήνων στα 18 -19
χρόνια της ηλικίας των. Στο πρόγραμμα του Κινήματος μας , του 1993, είχαν κατατεθεί προτάσεις για τη στράτευση των ανδρών στα 18 – 19 και για τη στράτευση των γυναικών. Όμως αυτές οι προτάσεις δεν έγιναν δεκτές λόγω μεγάλης αντίδρασης των οργανώσεων της νεολαίας και των γυναικών.
β. Το Σύνταγμα προβλέπει ότι ¨Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις¨, άρθρο 4 για την ισότητα των Ελλήνων, παρ. 2.
γ. Στο ίδιο άρθρο παρ. 6 το Σύνταγμα προβλέπει ότι είναι υποχρέωση κάθε Έλληνα που μπορεί να φέρει όπλα να συντελεί στην Άμυνα της Πατρίδας σύμφωνα με ορισμούς των νόμων.
δ. Η Ελληνίδα που έχει τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις με τον Έλληνα, σύμφωνα με το Σύνταγμα, δεν στρατεύεται. Όμως, σύμφωνα με Νόμους μπορεί να σταδιοδρομεί στις ΕΔ σαν Αξιωματικός, Υπαξιωματικός και Επαγγελματίας Οπλίτης.
ε. Οι Έλληνες της ίδιας ηλικίας ( ίδια ΕΣΣΟ ) με τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις αντιμετωπίζονται διαφορετικά και άνισα από τους Νόμους περί Στρατολογίας. Συγκεκριμένα:
• Οι Έλληνες αγρότες, εργάτες, επαγγελματίες κλπ στρατεύονται στον 20ο χρόνο της ηλικίας των.
• Οι Έλληνες μαθητές, φοιτητές στρατεύονται, ύστερα από αναβολή, μετά από
8 - 11 περίπου χρόνια. Κατά τη διάρκεια των χρόνων αυτών είναι δυνατόν να γίνει μείωση της θητείας ( παλαιότερα είχαμε μείωση μέχρι και 10 μήνες ) από την οποία ωφελούνται μόνο αυτοί που έτυχαν αναβολή στράτευσης.
στ. Τέλος για τη στράτευση καταθέτω τις παρακάτω προτάσεις:
• Η στράτευση όλων των Ελλήνων να γίνεται στην ηλικία των 18 και 19 χρόνων.
• Να παρέχεται, σε όλους τους Έλληνες, η δυνατότητα αναβολής στράτευσης αλλά με ανάλογη αύξηση της διάρκειας της θητείας τους.
• Να αρχίσει και η υποχρεωτική στράτευση της Ελληνίδας
• Να γίνει, αν απαιτείται συνταγματική αλλαγή.

 
Σχόλιο από albanisb
2007-04-15 07:59:04

Οικουμενικός Ελληνισμός _ Εξαγωγή Δημοκρατίας.

Προτάσεις χαμηλού κόστους διεύρυνσης πλέγματος Μορφωτικών, Πολιτιστικών και Οικονομικών Σχέσεων με χώρες Φιλικού Ενδιαφέροντος της Ελλάδας.

Αντιγραφή από το σχέδιο προγράμματος

#
Η εθνική στρατηγική μας για τα Βαλκάνια, τις σχέσεις με την Τουρκία, την επίλυση του Κυπριακού, την ανάπτυξη των σχέσεων με τις δυνάμεις που καθορίζουν τις εξελίξεις στο διεθνές σύστημα, αποτελεί για το ΠΑΣΟΚ δυναμικό στοιχείο της ευρύτερης ευρωπαϊκής στρατηγικής, που διαμορφώσαμε και ακολουθήσαμε ως Κυβέρνηση. Αυτή η στρατηγική εδράζεται στο σεβασμό των αρχών του διεθνούς δικαίου, των διεθνών συνθηκών, των αποφάσεων του ΟΗΕ και στην υπεράσπιση, στη βάση των κοινών αποφάσεων της ΕΕ, της ευρωπαϊκής προοπτικής, με στόχο την τελική ένταξη στους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Υποστηρίζουμε ενεργά την ευρωπαϊκή πορεία των χωρών των Βαλκανίων, ως τη μόνη αξιόπιστη στρατηγική για τη σταθερότητα, την ασφάλεια και την ευρωπαϊκή επίλυση των προβλημάτων. Η Ελλάδα πρέπει να έχει ενεργό παρουσία στη διαμόρφωση των εξελίξεων στο Κόσσοβο και να διευρύνει τη διμερή της συνεργασία με τις χώρες της περιοχής, σε όλους τους τομείς αμοιβαίου συμφέροντος.

Το ΠΑΣΟΚ υποστηρίζει με συνέπεια την πολιτική που ακολούθησε έναντι της Τουρκίας για την ειρηνική επίλυση των προβλημάτων, την εμπέδωση κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης, την ευρωπαϊκή της προοπτική, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό κεκτημένο.

Στις σύγχρονες συνθήκες των διεθνών σχέσεων απαιτείται η διαμόρφωση και η ανάπτυξη νέων μορφών και μέσων για την προώθηση των στόχων της εξωτερικής πολιτικής και των εθνικών μας συμφερόντων.
Μια σύγχρονη και δυναμική εξωτερική πολιτική απαιτεί την ανάπτυξη νέων μορφών διπλωματίας (οικονομική και επιχειρηματική διπλωματία, διπλωματία της ανθρωπιστικής βοήθειας, της κοινωνίας των πολιτών και των Μ.Κ.Ο.).
#

Ο Έλληνας επισκέπτης των Χωρών Φιλικού Ενδιαφέροντος της Ελλάδας εισπράττει από τους απλούς πολίτες τα πηγαία αισθήματα τους για την Ελλάδα και τους Έλληνες.

Οι σχέσεις αυτές συμφέρει όλους να καλλιεργηθούν με συστηματικό τρόπο και μακροπρόθεσμες πολιτικές.

Αστράφτει το φιλικό χαμόγελο των μικροεμπόρων και των πελατών που κυκλοφορούν στο παζάρι, στο Χαλέπι όταν καταλαβαίνουν ότι μιλούν σε Έλληνες..

Ο Διευθυντής του καλού εστιατορίου στην Αρμένικη συνοικία στο Χαλέπι, συγκινεί με τα Ελληνικά του και την εμφανή, άδολη περιποίηση στους Έλληνες πελάτες του τυπικού – τυχαίου Ελληνικού Γκρουπ.
Η σχέση γίνεται ακόμα πιο ζεστή, όταν μαθαίνεις ότι έχει τελειώσει την Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ στην Αθήνα.

Ο ¨Έλληνας επισκέπτης μένει γοητευτικά εμβρόντητος όταν ανακαλύπτει μέσω των Ελληνιστικών Μνημείων, των Ιστορικών Γεγονότων και Παραδόσεων τις Διαχρονικές σχέσεις των χωρών αυτών με την Ελλάδα και τους Έλληνες.

Οι Ελληνικές επιγραφές στα Ρωμαϊκά ερείπια, στο Θέατρο και στους Προχριστιανικούς Τάφους, στην Παλμύρα, στην έρημο, λίγο πριν από τον Ευφράτη ποταμό αλλά και η ενημέρωση και το πάθος του νεαρού ταξιτζή που σχολιάζει το πρόσφατο 4-1 που έχασε η Εθνική Ελλάδος από την Τουρκιά στο ποδόσφαιρο αλλά και τον ενθουσιασμό του για το Euro 2004 , το Ελληνικό μπάσκετ αποδεικνύουν τον διαχρονικό δεσμό των ανθρώπων, του δρόμου του μεταξιού με την Ελλάδα.

Το πλέγμα των αμοιβαίων καλών σχέσεων με τους πολίτες των χωρών Φιλικού Ενδιαφέροντος της Ελλάδας θα συντηρηθεί και θα εμβαθύνει μέσω των Μορφωτικών, Πολιτιστικών και Οικονομικών Σχέσεων Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα.

Έτσι προτείνωνται:

#1. Ίδρυση Ελληνικών μοντέρνων Σχολείων.
#2. Μεταπτυχιακές Έδρες Ελληνικών Πανεπιστημίων.
#3. Ενθάρρυνση Φοίτησης Αλλοδαπών σε Ελληνικά ΑΕΙ.
#4. Τουριστικοί προορισμοί Ελλήνων.
#5. Νέοι Αεροπορικοί προορισμοί.

Το κόστος των ανωτέρω προτάσεων είναι μηδαμινό σε σχέση με τα αποτελέσματα της Εκπαιδευτικής και Τουριστικής Διπλωματίας.

Φιλικά

Βασίλης Αλμπάνης
15/4/2007 pr007

 
Σχόλιο από albanisb
2007-04-15 08:06:09

Οικουμενικός Ελληνισμός _ Εξαγωγή Δημοκρατίας.(2)

Αναλυτικά προτάσεις χαμηλού κόστους διεύρυνσης πλέγματος Μορφωτικών, Πολιτιστικών και Οικονομικών Σχέσεων με χώρες Φιλικού Ενδιαφέροντος της Ελλάδας.

Πρόταση #1.
Ίδρυση Ελληνικών μοντέρνων Σχολείων.

Στα πλαίσια υλοποίησης της ανωτέρω πολιτικής να σχεδιασθεί η Ανάπτυξη και Υποστήριξη «Ελληνικών Μοντέρνων Σχολείων» στις χώρες Φιλικού Ενδιαφέροντος της Ελλάδος.

Τα σχολεία αυτά, χωρίς ιμπεριαλιστικές τάσεις, θα καλύπτουν άμεσες εκπαιδευτικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.

Θα μεταλαμπαδεύουν παράλληλα την Ελληνική Γλώσσα και τις αρχές της Δημοκρατικής Κοινωνίας, της Κοινωνίας των Μ.Κ.Ο. και της Αλληλεγγύης.
Θα είναι τρόπον τινά, ένα φροντιστήριο των Ιδεών της Ελληνικής Γραμματείας και της Ευρωπαϊκής Πολιτικής.

Στις τοπικές Κοινωνίες των φιλικών χωρών της Μεσογείου, των Βαλκανίων, του Εύξεινου. και του Αποδήμου Ελληνισμού που αποδέχονται την Ελληνική προσφορά (Αρχαιολογικά ευρήματα κλπ) οι μεγάλες Έννοιες της Ελληνικής Γραμματείας να προσφερθούν αποτελεσματικά και εκλαϊκευμένα βοηθώντας στην εμπέδωση της Ειρήνης και της Δημοκρατίας.

Οι απόφοιτοι των «Ελληνικών Σχολείων» θα είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές της Ελλάδας και της Ειρήνης.

Το «Ορθόδοξο Σχολείο» στην Madaba της Ιορδανίας είναι ένα καλό παράδειγμα για μελέτη, αντιγραφή και υποστήριξη.

Πρόταση #2.
Μεταπτυχιακές Έδρες Ελληνικών Πανεπιστημίων.

Ίδρυση Πανεπιστημιακών Εδρών στα Ελληνικά πανεπιστήμια για την Μελέτη της Γλώσσας, της Ιστορίας και της Κοινωνιών των χωρών Φιλικού Ενδιαφέροντος της Ελλάδος.

Οι Έδρες αυτές να δίνουν διδακτορικούς και Μεταπτυχιακούς τίτλους σε Έλληνες και Αλλοδαπούς Μεταπτυχιακούς σπουδαστές.

Πρόταση #3.
Ενθάρρυνση Φοίτησης Αλλοδαπών σε Ελληνικά ΑΕΙ.

Καλλιέργεια του ενδιαφέροντος Αλλοδαπών Σπουδαστών να φοιτήσουν σε Ελληνικές Πανεπιστημιακές Σχολές. με την χορήγηση Υποτροφιών η και ειδικών οικονομικών διευκολύνσεων.

Πρόταση #4.
Τουριστικοί προορισμοί Ελλήνων.

Ενθάρρυνση Τουριστικών, Ψυχαγωγικών Εκδρομών Ελλήνων πολιτών στις Χώρες Φιλικού Ενδιαφέροντος της Ελλάδος που θα τονώσουν τις οικονομικές και πολιτιστικές σχέσεις με τους απλούς πολίτες (Μαθητικές Εκδρομές, ΚΑΠΗ, πολίτες Τρίτης Ηλικίας).

Πρόταση #5.
Νέοι Αεροπορικοί προορισμοί.

Ενθάρρυνση και χορηγία της Αεροπορικής Διασύνδεσης Ελληνικών Αεροδρομίων με Αεροδρόμια των αντιστοίχων Φιλικών Χωρών για την διακίνηση εμπορευμάτων και επισκεπτών (π.χ. Θεσσαλονίκη – Χαλέπι, Συρίας).

Το κόστος των ανωτέρω προτάσεων είναι μηδαμινό σε σχέση με τα αποτελέσματα της Εκπαιδευτικής και Τουριστικής Διπλωματίας.

Φιλικά

Βασίλης Αλμπάνης
15/4/2007 pr008

 
Σχόλιο από ioannis
2007-04-15 12:48:59

Αξίζουν συγχαρητήρια σε όσους συνέβαλαν στη δημιουργία του παρόντος δίαυλου επικοινωνίας. Η πρόσκληση-πρόκληση δοκιμασίας , στο πεδίο του διαλόγου ,η δυνατότητα έκφρασης - αποτύπωσης προτάσεων και η καταγραφή προβλημάτων , εάν για τις υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες είναι πρωτοποριακή και αποδεικνύει στην πράξη την ουσία της συμμετοχικής δημοκρατίας ,για τον χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων αποτελεί έκρηξη ελευθερίας , αφού δημιουργεί τις προσδοκίες για πέρασμα , από την παθητική στάση και την περιθωριοποίηση των στελεχών, στη ενεργή συμμετοχή τους στον δημοκρατικό διάλογο.
Τα μέτρα και οι δράσεις όμως που προτείνονται στο πρόγραμμα για τις Ένοπλες Δυνάμεις, κινούνται σε ένα γενικόλογο κείμενο. Με τις αρχές που διατυπώνονται , κανένας δεν διαφωνεί, όμως δεν είναι συγκεκριμένες και δεν καθορίζονται οι πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν από την αυριανή Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ώστε να επουλωθεί ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της δομής των Ενόπλων Δυνάμεων που τραυματίστηκε μέσα από τους αλλεπάλληλους αποτυχημένους πειραματισμούς , στα χρόνια της διακυβέρνησης της χώρας από την Κυβέρνηση της Ν.Δ, έτσι ώστε να επανέλθει στη δομή που προβλέπονταν στον Ν2984 του 2002 και με συνεχή στόχευση στην σημαντική μείωση των ενεργών μονάδων εσωτερικού με παράλληλη αύξηση της επάνδρωσης των παραμεθορίων Μονάδων.
Νέα δομή του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας , αναδιοργάνωση των Ενόπλων Δυνάμεων με βάση την αρχή αποτελεσματικότητας/κόστος, εξορθολογισμός των αμυντικών δαπανών , βιώσιμη και ανταγωνιστική αμυντική βιομηχανία ,ακούγονται ωραία , όπως εξίσου ωραίο άκουσμα είχαν, η αναδιοργάνωση και ο εκσυγχρονισμός των Ενόπλων Δυνάμεων , η προσαρμογή τους στις σύγχρονες απαιτήσεις της στρατιωτικής τέχνης και επιστήμης , η οργάνωση και ανάδειξη των Ενόπλων Δυνάμεων ως θεμελιώδους παράγοντα εθνικής ισχύος και αποτελεσματικής δυνάμεως, η πολύπλευρη και αναγκαία οργάνωση του στρατεύματος μέσω αξιοκρατικών και νομίμων διαδικασιών … που προέρχονται από το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τις Ένοπλες Δυνάμεις , η οποία ανάμεσα στην πλειάδα των υποσχέσεων της , ανέλαβε δέσμευση με συγκεκριμένη δέσμη μέτρων, να καλυτερεύσει το επίπεδο ποιότητας ζωής των στελεχών και των οικογενειών τους , μη εφαρμόζοντας την στη συνέχεια .
Με τον τρόπο όμως αυτό -σε ένα χώρο προνομιακό για την ίδια -απώλεσε την εμπιστοσύνη του προσωπικού, αφού υποσχέσεις για:
-αύξηση του Βασικού Μισθού του Ανθυπολοχαγού από τα 720 στα 860 Ευρώ ,
-τροποποίηση του Νόμου 2439/96 “Περί Ιεραρχίας και Εξέλιξης των Μονίμων Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων”, προκειμένου να απαλειφθούν διατάξεις, οι οποίες ευνοούν την κομματική παρέμβαση,
-οριστική επίλυση του στεγαστικού προβλήματος των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων , με γνώμονα την ικανοποίηση των αναγκών του προσωπικού και με προτεραιότητα στις μονάδες της παραμεθορίου,
-δυνατότητα αθροιστικής χορήγησης των απαλλαγών ,λόγω υπηρεσίας στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ,
-ίδρυση κέντρων ημερήσιας φροντίδας ατόμων με ειδικές ανάγκες, τέκνα στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη,
-επίλυση του θέματος σχετικά με τη βαθμολογική εξέλιξη των Ανθυπασπιστών όλων των κλάδων των Παραγωγικών Σχολών των Ενόπλων Δυνάμεων με την καθιέρωση της προαγωγής τους στις τάξεις των Αξιωματικών με την συμπλήρωση 19 ετών συνολικής στρατιωτικής υπηρεσίας,
-σταδιακή μείωση της θητείας στους 6 μήνες,
-επιβολή δίκαιου και αξιόπιστου συστήματος τοποθετήσεων - μεταθέσεων των στρατευσίμων,
-μείωση του ποσοστού επάνδρωσης μονάδων - υπηρεσιών εσωτερικού στο ελάχιστο δυνατό και κάλυψη των αναγκών τους με άλλα μέσα, προς όφελος των μονάδων πρώτης γραμμής,
μαζί με εκατοντάδες άλλες , παρέμειναν υποσχέσεις.
Εκτός όμως των ανεκπλήρωτων υποσχέσεων η Κυβέρνηση της ΝΔ :
-προχώρησε σε μαζικές αποστρατείες στελεχών με την υπόνοια και μόνο πως είχαν διαφορετική από τη δική της, σκέψη, φωνή ή πολιτική πεποίθηση ,
-πολλαπλασίασε των αριθμό των μετατεθειμένων στελεχών κατά έτος , χαρακτηριστικό είναι ,πως το 2006 μετατέθηκε το 25% των στελεχών του Στρατού Ξηράς ,
-αναθεώρησε την Πάγια Διαταγή 4-25/2001 , για το χρόνο διοικήσεως Αξιωματικών , μετατρέποντας σε Μονάδα εκστρατείας τα Στρατιωτικά Γραφεία Υπουργού , Υφυπουργών και ΕΠΥΕΘΑ ώστε να συμπληρώνουν χρόνο διοικήσεως οι υπηρετούντες σε αυτά,
-αναθεώρησε την Πάγια Διαταγή 2-7/1997 του ΓΕΕΘΑ καθιερώνοντας κριτήρια ώστε να συγκεντρώνουν περισσότερα μόρια οι υπηρετούντες Αξιωματικοί σε επιτελικές θέσεις από τους αντίστοιχους των Μονάδων Εκστρατείας ,
-τροποποίησε την ισχύουσα Γενική Διαταγή για τους παιδικούς σταθμούς θεσπίζοντας κριτήρια σε βάρος των χαμηλόβαθμων και σε όφελος των υψηλόβαθμων στρατιωτικών και αποκλείοντας από τους παιδικούς σταθμούς τους άγαμους γονείς,
-τροποποίησε τον Στρατιωτικό Κανονισμό 300-6 , όπου εκτός του ότι με τα κριτήρια που θέσπισε κατέστησε απαγορευτική την είσοδο στα στρατιωτικά οικήματα των χαμηλόβαθμων Αξιωματικών, προχώρησε και σε άνιση κατανομή των υπαρχόντων οικημάτων σε βάρος των Υπαξιωματικών, παραχωρώντας τους τα ποιο λίγα και τα πιο παλαιά από χρονολογίας κατασκευής,
-αύξησε κατακόρυφα – με την διασπορά και τη μη μείωση των μονάδων- των αριθμό των εκτελούμενων υπηρεσιών από το προσωπικό,
-περιέκοψε την αποζημίωση του προσωπικού σε ασκήσεις –εκπαιδεύσεις.
Αποτέλεσμα των συνεχών παρεμβάσεων –που είναι δύσκολο να δοθούν στη υπαρκτή τους διάσταση-ήταν το προσωπικό , όχι μόνο να μην αισθανθεί την υποσχόμενη καλυτέρευση των συνθηκών εργασίας και διαβίωσης που του υποσχέθηκαν, αλλά αντίθετα να διαπιστώνει καθημερινά την καταπάτηση κεκτημένων ετών και την εξαφάνιση της αξιοκρατίας και της διαφάνειας.
Μετά τα παραπάνω καθίσταται επιτακτική η ανάγκη στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ να μην υπάρχουν ασάφειες και σκιές , οι θέσεις πρέπει ακριβείς και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τους ,ώστε καθαρά και διακριτά , θα διαφαίνεται πως και πότε θα εξασφαλιστούν οι καλύτερες ημέρες για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων , που είναι και ο βασικός παράγοντας αποτελεσματικότητας και ισχύος των .
Ολοκληρώνοντας την παρέμβαση μου , ας μου επιτραπεί ,να σχολιάσω τρία σημεία των προτάσεων του κ.Πετρουλάκη ,που πιστεύω πως κινούνται σε λάθος κατεύθυνση :
-προτείνει να βελτιωθεί η εκπαίδευση του προσωπικού με την δημιουργία Πανεπιστήμιου Εθνικής Άμυνας ,την ίδια στιγμή όμως προτείνει την πρόσληψη στελεχών για την κάλυψη αναγκών σειράς ειδικοτήτων , πτυχιούχους από τα ΑΕΙ, Αξιωματικούς με σύμβαση ορισμένου χρόνου, για την κάλυψη των αναγκών σε «Μικρούς Διοικητές», καταργώντας με τον τρόπο αυτό την θεσμοθετημένη ιεράρχηση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων , γεγονός που συνηγορεί στο αξιόμαχο και τη διοίκηση αυτών , αφού ουσιαστικά με συνοπτικές διαδικασίες θα απονέμεται ισάξιος βαθμός ,σε προσωπικό που δεν θα έχει αποφοιτήσει από τα ΑΣΕΙ , με προσωπικό που έχει φοιτήσει 6,4,2 έτη(το έκανε πρόσφατα η Ν.Δ με πρόσληψη Στρατιωτικών Γραμματέων στους οποίουε απένειμε μετά τρίμηνη εκπαίδευση το βαθμό του Ανθυπολοχαγού, δημιουργώντας αρνητικά σχόλια από το σύνολο των στελεχών).
-προτείνει να δημιουργηθούν συνθήκες ασφάλειας, ηρεμίας και σιγουριάς στο προσωπικό , μέσα από μια σειρά μέτρων όπως, την καθιέρωση ,όπως και στους άλλους υπαλλήλους του Δημοσίου, της 35ετίας και δικαίωμα σύνταξης με τη συμπλήρωση της ηλικίας των 60 ετών , ώστε να μην δημιουργούνται στρατιές συνταξιούχων , δηλαδή ουσιαστικά προτείνει οι στρατιωτικοί που εισάγονται σε ηλικία 18 ετών στα ΑΣΕΙ να συνταξιοδοτούνται , αφού έχουν εργασθεί 42 έτη, αφού έχουν υποστεί δεκάδες μεταθέσεις (το παραβλέπει), αφού οι συνθήκες εργασίας τους δεν έχουν καμία σχέση με του δημοσίου τομέα και αυτό το ονομάζει ηρεμία και σιγουριά.
-προτείνει η στράτευση όλων των Ελλήνων να γίνεται στην ηλικία των 18 και 19 χρόνων , αναφέρει μάλιστα πως η πατρότητα της ιδέας ανήκει στο κίνημα μας –τόσο το χειρότερο- χωρίς να αναφέρει το σκοπό της πρότασης- πιθανολογώ πως είναι η αύξηση της επάνδρωσης των Μονάδων –και χωρίς να εξετάσει τις επιπτώσεις της εφαρμογής της .
Η Ν.Δ πρότεινε πρόσφατα το ίδιο με σκοπό , αφενός να ξεφύγει τεχνηέντως από την υπόσχεση της για μείωση της θητείας στους 6μήνες και αφετέρου να ξεπεράσει τα προβλήματα που η ίδια δημιούργησε στην επάνδρωση των Μονάδων , με τις αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις των εκάστοτε ΥΕΘΑ ,πότε για μείωση και πότε για αύξηση της θητείας, που σαν αποτέλεσμα είχαν πότε την μαζική αποφυγή και πότε την μαζική προσέλευση για στράτευση.
Το θέμα της αύξησης της επάνδρωσης λύνεται με σωστά διοικητικά μέτρα , έτσι και αλλιώς η απόδοση των κλάσεων τα τελευταία 10 χρόνια είναι σταθερή (μια ματιά στους πίνακες γεννήσεων της Ε. Σ.Υ.Ε θα σας πείσει) και η οποία διαφορά που θα προκύψει θα είναι προσωρινή .Επομένως ποιος ο λόγος , να στρατεύονται οι νέοι στα 18 και με αυτό τον τρόπο να ανακόπτεται η πορεία τους προς τη γνώση;

 
Σχόλιο από νικος
2007-04-24 11:36:54

Συμφονώ κατ΄αρχήν με τα σχόλια όλων και κυρίως με αυτά του κυρίου Πετρουλάκη τον οποίο και εκτιμώ για την προσφορά του στην Πολεμική Αεροπορία και στο Κίνημα γενικώτερα και θα ήθελα να προσθέσω μερικά ποιό εξειδικευμένα πράγματα
1. Κατάργηση του αναχρονιστικού θεσμού των ποινών ο οποίος δεν εξυπηρετεί κανέναν σκοπό δεδομένου οτι δεν υπάρχουν φυλακές σε στρατόπεδα και αντικατάστασή τουσ με χρηματικές ποινές .
2. Σταδιακή εφαρμογή της θητείας και στις γυναίκες , εθελοντικά αρχικά και στη συνέχεια όπως και οι άντρες , δίνοντας ωσ αρχικό κίνητρο μοριοδότηση για δουλειά στο Δημόσιο .
3. Σύνταξη για όποιον θέλει να φύγει νωρίτερα στα 58 χρόνια και βέβαια με κανένα τρόπο επαναφορά όπως γίνεται σήμερα μετά απο 5, 10, 20 χρόνια κλπ. δημιουργώντας στρατιές συνταξιούχων απο τα 38 !!!!!!! και τα 40 χρόνια .
4.Αναδιοργάνωση του στρατού γενικώτερα ξεκινώντας απο μηδενική βάση και με ανθρώπους που να έχουν σπουδάσει το αντικείμενο ανασυγκρώτηση επιχειρήσεων σε συνεργασία βέβαια με ανθρώπουσ των Ενόπλων Δυνάμεων.
5. Μικρό και ευέλικτο στρατό και όχι δυσκίνητο και γραφειοκρατικό .
6. Ανώτατατοι να υπάρχουν ανάλογα με τον πληθυσμό και το στρατό και όχι να έχουμε περισσότερους ανώτατους απο ότι έχει η Γερμανία!!!!!!!!!!
7.θα πρέπει να εφαρμοστούν αυτά που γράφει η εφημερίδα Ελευθεροτυπία στο φύλλο της της 1-4-2007 όσο και αν αυτό είναι πρωταπριλιάτικο.

 
Σχόλιο από count of monte christo
2007-04-26 11:17:56

Oι υπαξιωματικοί να εξελίσονται σε υπαξιωματικούς και να γίνονται αξιωματικοί εάν και εφόσον απέκτησαν πτυχίο ανωτάτης σχολής . Οι ανώτατατοι αξιωματικοί να γίνονται εφόσον έχουν και δεύτερο πτυχίο απο ΑΕΙ διαφορετικό απο αυτό των στρατιωτικών σχολών . Πτυχίο σε ξένη γλώσσα και μόνον επαγγελματικό θα πρέπει να είναι απαραίτητο.Δυνατότητα και σε αξιωματικούς να ακολουθήσουν καριέρα διπλωμάτη εφόσον ακολουθήσουν αυτά που λέει ο κύριος Πετρουλάκης για τοποθετήσεις στο εξωτερικό. Οπωσδήποτε τήρηση του προγράμματος αυτών που λέει το ΠΑΣΟΚ με συγκεκριμένα χτονοδιαγράμματα και όχι γενικά και αόριστα όπως λέει η ΝΔ.

 
Σχόλιο από count of monte christo
2007-04-27 08:41:48

Εφόσον το ΠΑΣΟΚ προτίθεται να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τισ ένοπλες δυνάμεις θα πρέπει να βγάζει ένα προσχέδιο των σημείων που θέλει να αλλάξει να απόστέλλεται σε όλους τους ενδιαφερόμενους να σχολιάζεται σε ποιά σημεία συμφωνούν η διαφωνούν η εάν έχουν να προσθέσουν κάτι διαφορετικό και στη συνέχεια να πηγαίνει για ψήφιση και οχι να αποφασίζουν γι΄αυτούς χωρίς αυτούς . Η συμμετοχική δημοκρατία στην πράξη . Επίσης τι θα γίνει με το συνδικαλισμό στο στρατό . Θα εφαρμοστή όπως σε όλες τις χώρες της ΕU η θα παραμείνουμε μια τριτοκοσμική χώρα σε τέτοιους θεσμούς . Ο συνδικαλισμός θα έχει σχέσει με θέματα διαβίωσης , διαφάνειας , παράπονα προσωπικού κλπ και οχι σε επιχειρεσιακά θέματα.

 
Σχόλιο από Επιτροπή προγράμματος
2007-04-28 18:15:51

Όσο αφορά τα σχόλια της Επιτροπής Προγράμματος, το παρακάτω κείμενο αποτελεί μια συνολική απάντηση στις παρατηρήσεις και τους σχολιασμούς σας.

-Σχόλιο για την άμεση κατάργηση της υποχρεωτικής θητείας.
Με βάση τις ανάγκες αμυντικής ικανότητας, της χώρας δεν τίθεται ζήτημα να καταργηθεί η υποχρεωτική στράτευση των Ελλήνων. Σε ότι αφορά στον επαγγελματικό στρατό το ΠΑΣΟΚ από τη 10ετία του 80 δρομολόγησε και έκανε πράξη θεσμούς επαγγελματιών οπλιτών όπως Ε.Μ.Θ, -Ο.Π.Υ., Ε.Π.Υ κλπ. στο πλαίσιο Ε.Δ. που αποτελούνται από επαγγελματίες και οπλίτες θητείας.

-Σχόλιο για την κατάργηση των αναβολών και της υποχρεωτικής στράτευσης στα 18.

Το ΠΑΣΟΚ είναι ριζικά αντίθετο στην υποχρεωτική στράτευση στα 18 και κατ’ επέκταση στην κατάργηση των αναβολών στράτευσης για τους παρακάτω δύο κυρίως λόγους.
1.Η διακοπή από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για λόγους στράτευσης, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στις σπουδές των νέων.
2.Οι στρατευμένοι νέοι που είναι απόφοιτοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι πολλαπλά χρήσιμοι στις Ε.Δ λόγω του υψηλού επιστημονικού και γενικότερα μορφωτικού επιπέδου που διαθέτουν.
Σε ότι αφορά στους ανυπότακτους, όλες οι κυβερνήσεις επί 10ετίες ασχολήθηκαν με το θέμα. Η ρύθμιση του, εξακολουθεί να είναι σοβαρό θέμα και θα απασχολήσει τη μελλοντική κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μέσα από διάλογο και χωρίς αιφνιδιασμούς.

-Σχόλια για την μείωση της θητείας στους 6 μήνες κλπ

Επιδίωξη του ΠΑΣΟΚ ήταν η μείωση της θητείας και το απέδειξε στο παρελθόν μειώνοντας τη θητεία από τους 18 στους 12 μήνες. Στους στόχους του εξακολουθεί να είναι η επανεξέταση του χρόνου θητείας, με βάση τις αμυντικές ανάγκες αλλά και τα κοινωνικά προβλήματα και σε συνάρτηση με τη πρόσληψη επαγγελματιών οπλιτών, με επιδίωξη τη περαιτέρω μείωση της θητείας κάτω από 12 μήνες.

-Σχόλιο για την αποεπαντατικοποίηση της Στρατιωτικής Θητείας και κατάργηση κάθε είδους καψονιού.

Η έννοια του καψωνιού είναι εντελώς ξένη με τις αντιλήψεις του ΠΑΣΟΚ. Οι κυβερνήσεις μας έχουν δείξει έμπρακτα στο παρελθόν ότι είμαστε ριζικά αντίθετοι με κάθε είδους αντιδημοκρατική στάση και συμπεριφορά καθώς και πρακτικές που προσβάλλουν την προσωπικότητα μέσα στις Ε.Δ.. Και αυτό μέσα στη γενικότερη αντίληψη που έχει ως κόμμα αλλά και την απαίτηση της κοινωνίας για εκδημοκρατισμό των Ε.Δ.
Τέλος τονίζουμε ότι το ΠΑΣΟΚ θεωρεί τον άνθρωπο ως τον βασικότερο παράγοντα της αμυντικής μας ισχύος και θα συνεχίσει πολιτικές αξιοκρατίας και βελτίωσης των συνθηκών της ζωής και της εργασίας για το σύνολό του προσωπικού των Ε.Δ.

Ένας από τους βασικούς άξονες του προγράμματος του ΠΑΣΟΚ για τις Ε.Δ. είναι η αναδιοργάνωση τους. Βασική πρόβλεψη είναι η κατάργηση και ο αναπροσανατολισμός σχηματισμών και μονάδων, σύμφωνα με τις πραγματικές επιχειρησιακές απαιτήσεις. Στόχος είναι να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα των Ενόπλων Δυνάμεων, να μειωθεί το υπέρογκο κόστος λειτουργίας τους και να δημιουργηθούν προϋποθέσεις για την περαιτέρω μείωση της θητείας. Η αναδιοργάνωση είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ισορροπία ανάμεσα στο προσωπικό, στα μέσα, και στους πόρους ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη αναγκαία για τη χώρα μας μαχητική ικανότητα των Ε.Δ. στο χαμηλότερο δυνατό κόστος.

-Σχόλια στις θέσεις για μείωση δαπανών για εξοπλισμούς και τη διαφάνεια.

Η μείωση των αμυντικών δαπανών έγινε πράξη επί των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και εξακολουθεί να είναι στους στόχους του. Σε κάθε περίπτωση όμως η μείωση γίνεται υπό το πρίσμα των αμυντικών αναγκών της χώρας και είναι συνάρτηση της αναδιοργάνωσης και του εξορθολογισμού του συνόλου των αμυντικών δαπανών.
-Σε ότι αφορά στη διαφάνεια οι βασικές προβλέψεις μας είναι οι εξής:
1.Δημιουργία ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής που θα παρακολουθεί και θα ελέγχει τους εξοπλισμούς των Ε.Δ. από τον σχεδιασμό μέχρι την υλοποίηση.
2.Κατάρτιση νέου θεσμικού πλαισίου για τις προμήθειες αμυντικού υλικού το οποίο θα εγγυάται την απόκτηση κύριων οπλικών συστημάτων μέσα από διεθνείς διαγωνισμούς, και θα είναι προσαρμοσμένο στον κώδικα δεοντολογίας της Ε.Ε.

 
Σχόλιο από vassilis
2007-04-29 22:49:48

Συμφωνώ με τις απόψεις του Κου Πετρουλάκη ,διαφωνώ γιατί δεν τις προώθησε όταν πέρασε
από τόσες επιτελικές θέσεις…

 
2007-04-30 10:25:09

Σχόλια στην απάντηση της επιτροπής προγράμματος στις 28/04/07, που αναφέρεται στη μη στράτευση των νέων μας στα 18-19 χρόνια.
1. Η ριζική αντίθεση ή όχι, του ΠΑΣΟΚ, για στράτευση των νέων στα 18-19 θα γίνει γνωστή στο προσεχές προγραμματικό Συνέδριο. Γι` αυτό η επιτροπή πρέπει να θέσει υπόψη του όλες τις προτάσεις.
2. Η θητεία των 12 μηνών σήμερα, με επιδίωξη για περαιτέρω μείωση της, μαζί με το εθνικό απολυτήριο λυκείου που προβλέπει το πρόγραμμα, δημιουργούν ευνοϊκές συνθήκες που σαφώς διευκολύνουν τους νέους για να στρατεύονται στα 18-19 τους.
3. Στη δίκαιη κοινωνία, που ευαγγελίζεται το πρόγραμμα του Κινήματος, δεν επιτρέπεται διαφορετική αντιμετώπιση των Ελλήνων και των Ελληνίδων όσον αφορά τη στράτευση τους.
4. Πράγματι οι στρατεύσιμοι απόφοιτοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι πολλαπλά χρήσιμοι στις ΕΔ, όταν χρησιμοποιούνται σε θέσεις σχετικές με τις σπουδές τους. Όμως αυτή η αξιοποίηση, για πολλούς λόγους δεν συμβαίνει πάντα με αποτέλεσμα, την πικρία, την απογοήτευση και κατάταξη της θητείας τους στους χαμένους χρόνους της ζωής τους. Εξάλλου, οι χιλιάδες επαγγελματίες οπλίτες που θα στελεχώνουν τις ΕΔ τώρα και στο μέλλον, συμπληρώνουν το κενό που θα αφήσουν οι πτυχιούχοι στρατεύσιμοι.

 
Σχόλιο από ANDREAS
2007-04-30 21:28:13

Αρχικά θα ήθελα να εκφράσω και εγώ με τη σειρά μου, τα συγχαρητήρια στο προσωπικό που ασχολήθηκε με τη δημιουργία του παρόντος δίαυλου επικοινωνίας και έκφρασης καινοτομικών αλλά και ουσιαστικών απόψεων.
Μελετώντας και όχι απλώς διαβάζοντας τους προηγούμενους επισκέπτες της ιστοσελίδας, διαπίστωσα πως όλοι τους αναφέρονται σε συγκεκριμένα μέτρα που οφείλει το ΠΑΣΟΚ να συμπεριλάβει στο πρόγραμμά του, εάν και εφόσον, θέλει να κυβερνήσει.Η αοριστολογία έχει ταυτιστεί με τις κυβερνήσεις της ΝΔ.
Το ΠΑΣΟΚ, από την εποχή του Ανδρέα Παπανδρέου συγκεκριμενοποιεί προτάσεις, τις οποίες κατά πλειονότητα κάνει έργα. Καλό θα ήταν λοιπόν, οι συντάκτες αυτής της σελίδας να πάψουν να σκέπτονται ως «ΝεοΔημοκράτες»!
Από τους «προλαλήσαντες» θα μου επιτρέψετε να ξεχωρίσω δύο κείμενα. Το πρώτο του κ. Πετρουλάκη και το δεύτερο του επονομαζόμενου ως “ioannis”.
Για το μεν πρώτο, καλά μας τα λέει στα περισσότερα σημεία, αλλά σε μερικά άλλα, είτε δεν γνωρίζει, είτε επιθυμεί κάτι άλλο…
Πιθανόν να έχει στο νου του τα αμερικανικά πρότυπα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και πάντα ορθά ή ωφέλιμα για τις ΕΔ. Εξάλλου, πολλά στελέχη των ΕΔ έχουμε εκπαιδευτεί στις ΗΠΑ και ξέρουμε από πρώτο χέρι τι γίνεται στην Υπερδύναμη. Συγκεκριμένα, το μέτρο της πρόσληψης στελεχών πτυχιούχων ΑΕΙ για την κάλυψη των αναγκών συγκεκριμένων ειδικοτήτων των ΕΔ δεν είναι και τόσο εφαρμόσιμο στην Ελληνική νοοτροπία. Επειδή ανήκω στην οικογένεια των ιπταμένων, έχω διαπιστώσει ότι, η εφαρμογή του μέτρου αυτού σε ορισμένους κλάδους με απόλυτη εξειδίκευση (όπως χειριστής ελικοπτέρου ή αεροσκάφους) στον ΣΞ και στο ΠΝ, δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Ο λόγος ήταν ότι, οι συγκεκριμένοι αξκοί ήταν μόνο χειριστές και τίποτε άλλο. Η πλειονότητα αυτών δεν ήξερε ούτε αγγλικά, άρα τα κριτήρια επιλογής τους ήταν λάθος, και η δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία που είχαν, όπως και η τάση «ωχαδελφισμού» μάλλον εντάσεις προκαλούσε μεταξύ αυτών και των Αξκών ων παραγωγικών σχολών, παρά κλίμα συνεργασίας και αποτελεσματικής διαχείρισης των μέσων (ελικοπτέρων και αεροσκαφών). Εάν πάντως υπάρχει η πολιτική βούληση υιοθέτησης του θεσμού των εξ ΑΕΙ πτυχιούχων Αξκών, τα κριτήρια επιλογής θα πρέπει να έχουν πολύ υψηλά standards, η επιλογή να γίνει με αυστηρά κριτήρια και τέλος, να γίνει σαφές σε αυτούς πως δεν θα είναι «τουρίστες» διερχόμενοι επί 10 ή περισσότερα έτη από τις ΕΔ, αλλά να καθοριστούν με σαφήνεια προ της προσλήψεώς τους οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους.
Για το δε δεύτερο ioanni, θα έλεγα ότι κινείται στο σωστό μήκος κύματος. Θα συμφωνήσω μαζί του, πως είναι αναγκαία η παρουσίαση από το ΠΑΣΟΚ συγκεκριμένων θέσεων και πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, θα έλεγα ότι είναι αναγκαίο η παρουσίαση κάθε μίας υπόσχεσης της ΝΔ και δίπλα της η παράθεση από το ΠΑΣΟΚ του μέτρου που θα λάβει, όπως και η αιτιολόγηση γιατί δεν είναι εφαρμόσιμη η υπόσχεση της ΝΔ. Αυτό θα αποτελέσει διπλό «χτύπημα» στην κυβερνούσα για λίγο ακόμα παράταξη. Πιστεύω ότι, τα στελέχη των ΕΔ θα πρέπει να γίνουν παραλήπτες απτών μέτρων και όχι «γενικόλογων διατυπώσεων». Επίσης, η συλλογή μέτρων αποδοτικών και εφαρμόσιμων μπορεί να γίνει μόνο και εάν τα μικρά στελέχη εκφράσουν ανοικτά τις θέσεις τους σε ζητήματα ουσίας. Δυστυχώς οι ανώτατοι που μας διοικούν ανήκουν στις πρώτες μεταπολιτευτικά αποφοιτήσαντες τάξεις των παραγωγικών σχολών και γι’ αυτό ίσως έχουν μείνει κατά πλειονότητα, σ’ εκείνη την εποχή, αποκομμένοι από τους μικρούς ηγήτορες, που είναι κοινωνοί των νέων τεχνολογιών και της σχεδόν απόλυτης εξειδίκευσης. Τέλος, για να μην θέσω λοιπόν εαυτό στο κλίμα των γενικολογιών των συντακτών της ιστοσελίδας, θα επανέλθω εντός ολίγον ημερών με προτάσεις εφαρμόσιμες και ουσιαστικές για τα στελέχη.

 
2007-05-01 14:25:44

Ευχαριστώ πάρα πολύ τον φίλο ANDREA, για την τιμή που μου έκανε, να ξεχωρίσει και το δικό μου κείμενο από τα μέχρι τώρα καταγεγραμμένα στο δίαυλο επικοινωνίας μας.
Θα ήθελα όμως να συστήσω στον φίλτατο, ότι σ` αυτόν τον ανοικτό διάλογο, καταγράφονται καθαρά οι ιδέες, οι προτάσεις και τα σχόλια. Δεν αφήνεται, αυτό που θέλουμε να πούμε, να υπονοείται με αποσιωπητικά. Τον καλώ λοιπόν να γεμίσει τις τελείες του, για να μάθω και εγώ τι επιθυμώ.

 
Σχόλιο από Λάζαρος Πετρομελίδης
2007-05-02 11:17:59

Δυστυχώς τα κόμματα εξουσίας πολλές φορές μοιάζουν. Με τον ίδιο τρόπο λοιπόν που μερικούς μήνες πριν ο Μειμαράκης υποστήριζε χωρίς δεύτερη κουβέντα πως οι αμυντικές ανάγκες της χώρας δεν επιτρέπουν στην παρούσα φάση μείωση της θητείας, με τον ίδιο τρόπο και χωρίς δεύτερη συζήτηση η επιτροπή προγράμματος δεν κουράζεται να επαναλαμβάνει πως οι αμυντικές ανάγκες δεν επιτρέπουν την κατάργηση της υποχρεωτικής στράτευσης. Χωρίς καμιά παραπάνω εξήγηση, το δέχεσαι θες δε θες.

Στις αρχές του χρόνου η Ελλάδα συγκλονιζόταν από αυτά που έβγαιναν στη φόρα για το στρατό. Για μια έστω στιγμή φάνηκε τι ακριβώς συμβαίνει κάτω από τη βιτρίνα του ελληνικού στρατού και κάποιοι άνθρωποι είχαν για πρώτη και ίσως τελευταία φορά την ευκαιρία να κατανοήσουν ένα ολόκληρο πλέγμα συμφερόντων και καταστάσεων που ως τώρα έμενε αόρατο, και να μάθουν που έχουν οδηγήσει οι πολιτικές αντιλήψεις και του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ αναφορικά με την υποχρεωτική στράτευση.

Υπάρχει μια τάξη σε μεγάλο βαθμό παρασιτική κύριοι, και η τάξη αυτή λέγεται “στρατιωτικοί”. Πρόσφατο ρεπορτάζ του ΕΘΝΟΥΣ συνέκρινε τη διοικητική δομή ελληνικού και αμερικανικού στρατού, πόσοι ανώτατοι αξιωματικοί υπάρχουν δηλαδή στον καθένα. Τα νούμερα είναι σχεδόν ίδια, με τη διαφορά ότι ο αμερικάνικος στρατός είναι πάνω από έξι φορές μεγαλύτερος αριθμητικά από της Ελλάδας. Επίσης, η αναλογία βαθμοφόρου προς απλό φαντάρο στην Ελλάδα είναι 1 προς 1, κάθε φαντάρος δηλαδή έχει και τον προσωπικό του βαθμοφόρο. Ο στρατός λοιπόν μένει αυτός που είναι για να διατηρείται αυτή η συντεχνία στη θέση της και για να μεταφέρονται πόροι προς την περιφέρεια, αλλιώς οι ταβέρνες του Έβρου και τα τυροπιτάδικα της Φλώρινας πώς θα δουλέψουν?

Είναι άραγε μόνο η ΝΔ που προσπαθεί να μην τα ακούει όλα αυτά? Ποιος ξέρει… Υποτίθεται όμως πως το ΠΑΣΟΚ είναι κάτι άλλο, και πρέπει να συζητήσει και αυτά τα ζητήματα.

Κάτι τελευταίο. Υπάρχει ο θεσμός των αντιρρησιών συνείδησης, ένας θεσμός που τον έφερε στην Ελλάδα το ΠΑΣΟΚ, με τουλάχιστον είκοσι χρόνια καθυστέρηση από τότε που θάπρεπε νάχει γίνει. Κάτω από την πίεση της Ευρώπης αλλά με συνεταίρο την εκκλησία (τα δημοσιεύματα των εφημερίδων την άνοιξη του 97 αυτό λένε), έφτιαξε έναν νόμο άθλιο, μόνο και μόνο για να λέει πως τον έχει κάνει. Αυτά πριν μια δεκαετία. Το ερώτημα είναι: Θα βελτιώσει καθόλου το πλαίσιο το ΠΑΣΟΚ όταν θα γίνει κυβέρνηση? Θα σεβαστεί τα δικαιώματα των ανθρώπων αυτών? Θα κάνει αυτά που λένε ο Συνήγορος του Πολίτη, η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, το Συμβούλιο της Ευρώπης, η Διεθνής Αμνηστία κλπ? Ή θα απαντά όπως ο Βενιζέλος στο προσωπικό του blog ότι “Δεν έχω ενημερωθεί”, λες και δεν ξέρει τι νόμο έφτιαξε!

Sorry για το έντονο ύφος, αλλά έβλεπα τον Δρυ το πρωί στο Alter να θεωρεί επιτυχία πως επί της εποχής του εκδίδονταν ομόλογα για 15 και 20 χρόνια. Παιδιά, άν θέλετε, μπορώ και γω να γίνω υπουργός έτσι. Δώστε μου χρέη που μπορώ να τα μεταθέσω μετά από 30 χρόνια όπως κάνει η ΝΔ τώρα και φτιάχνω και γω μια Ελλάδα τέλεια!

Συγγνώμη αν κούρασα

 
Σχόλιο από Νικόλαος Τσαχουρίδης
2007-05-03 02:00:52

Επιτρέψτε μου να χαρακτηρίσω την άποψη ότι Με βάση τις ανάγκες αμυντικής ικανότητας, της χώρας δεν τίθεται ζήτημα να καταργηθεί η υποχρεωτική στράτευση των Ελλήνων ως ένα λογικό άλμα. Αν μου εξηγούσατε πως συνδέονται η αμυντική ικανότητα της χώρας, μ’άλλα λόγια η αποτελεσματικότητα των εδ, με την υποχρεωτική στράτευση θα σας ήμουν υπόχρεος, διότι προσωπικά θεωρώ ότι δεν υπάρχει συσχέτιση, τουλάχιστον όχι θετική.

Εφόσον λοιπόν δεν είναι στις προθέσεις σας η κατάργηση της υποχρεωτικής στράτευση θα θέλατε να ξεκαθαρίσετε κάποια σημεία:
1. Τι σκοπεύετε να κάνετε για τη διάρκεια και γενικότερα το νομικό πλαίσιο για την εναλλακτική θητεία το οποίο είναι επιεικώς απαράδεκτο κι ήδη υπάρχει έκθεση του ΣτΠ που προτείνει διορθώσεις;
2. Θα διατηρήσετε το όριο στράτευσης στα 45 έτη;
3. Σκοπεύετε ν’αυξήσετε τη μηνιαία οικονομική αποζημίωση του φαντάρου, και πόσο;
4. Είναι στις προθέσεις σας η αποδέσμευση της στρατολογικής κατάστασης απ’τη δυνατότητα για εργασία (είτε ως διορισμός στο δημόσιο, είτε ως έκδοση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος) και γενικότερα σκοπεύετε να εκσυγχρονίσετε επιτέλους το στρατολογικό νόμο ο οποίος προβλέπει δυσανάλογες ποινές για την καταδίκη σε ανυποταξία η οποία αποτελεί πλέον πλημμέλημα;

 
Σχόλιο από Γεωργιος Ξύγκος
2007-05-03 04:42:11

Με δεος περιμενω την μη διπλωματικη και ουσιαστικη απαντηση που θα δοθει στο σχολιο-ερωτηματα του κ. Τσαρουχιδη, ερωτηματα που επιτελους ασχολουνται με την ουσια του προβληματος. (Αν και διαπιστωνω οτι η “Επιτροπή προγράμματος” “χρωσταει” πολλαπλες απαντησεις και σε προηγουμενα σχολια!)

 
2007-05-06 10:54:12

Καλή σας μέρα.

Μια και έχει μπει στην ατζέντα της συζήτησης και η εναλλακτική υπηρεσία, θα θέλαμε να καταθέσουμε τις θέσεις του Συνδέσμου μας πάνω στον θεσμό. Διαπιστώνουμε δυστυχώς την απουσία σχετικής συζήτησης, κάτι που θέλουμε να πιστεύουμε πως οφείλεται σε έλλειψη οικειότητας με το ζήτημα.

Θα θέλαμε το σχολιασμό σας.

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΑΝΤΙΡΡΗΣΙΩΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ

1) ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΛΙΟΥΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟΥΣ

1.1.: Aμνήστευση των παλαιών (προ της έναρξης ισχύς του νόμου 2510/97, δηλ. προ του 1998) αντιρρησιών συνείδησης και άρση όλων των διοικητικών κυρώσεων εις βάρος τους, σε εφαρμογή του Ψηφίσματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου του 1998 και των συναφών συνεχόμενων ψηφισμάτων, σύμφωνα και με την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (Ε.Ε.Δ.Α. 10/6/2004).

1.2.: Κατάργηση της δυνατότητας της πολιτείας να ασκεί συνεχείς και αλλεπάλληλες διώξεις για το ίδιο κατ΄ ουσία αδίκημα ενός ατόμου, δηλαδή τη διάπραξη ανυποταξίας, κατά παράβαση του Άρθρου 14, παράγραφος 7 της Διεθνούς Σύμβασης για τα Κοινωνικά και Πολιτικά Δικαιώματα [βλ. επίσης Ομάδα Εργασίας του Ο.Η.Ε. για την Αυθαίρετη Κράτηση: Γνώμη Νο 36/1999 (Τουρκία), Γνώμη Νο 24/2003 (Ισραήλ)]. Το ίδιο ζητά και η Ε.Ε.Δ.Α.

1.3.: Κατάργηση της δυνατότητας εκδίκασης από στρατιωτικά δικαστήρια υποθέσεων πολιτών καθώς και όσων δεν αποδέχονται τη στρατιωτική ιδιότητα.

1.4.: Πλήρης αποποινικοποίηση της ολικής άρνησης στράτευσης. Σε πρώτη φάση, άρση των ποινικών κυρώσεων (να μη φυλακίζονται οι ολικοί αρνητές), αλλά και όσων από τις διοικητικές κυρώσεις παραβιάζουν θεμελιώδη πολιτικά και ατομικά δικαιώματα (δικαίωμα εξόδου από τη χώρα, δικαίωμα έκδοσης διαβατηρίου και ταυτότητας, δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι).

1.5.: Μείωση του ορίου ηλικίας της στρατιωτικής υποχρέωσης από τα 45 έτη που ισχύει σήμερα τουλάχιστον κατά μία δεκαετία

1.6.: Απαγόρευση της ερήμην καταδίκης για ζητήματα ανυποταξίας εν γένει.

1.7.: Δυνατότητα εξαγοράς κατ’ αναλογία με τους όσους στρατεύονται και σε αντιστοιχία με τη φορολογική δήλωση του ενδιαφερόμενου και καταβολή των χρημάτων αυτών σε υπηρεσία διαφορετική του στρατεύματος.

2) ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΗΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

2.1) ΓΕΝΙΚΑ

2.1.1.: Υπαγωγή του θεσμού σε μη στρατιωτική εποπτεύουσα αρχή, όπως καθορίζεται λεπτομερώς στην ειδική έκθεση (Ιούλιος 1999) του Συνηγόρου του Πολίτη (Σ.τ.Π.). Το αίτημα στηρίζουν ακόμα ο Ύπατος Αρμοστής για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα του Συμβουλίου της Ευρώπης, η Ε.Ε.Δ.Α. και η Διεθνής Αμνηστία.

2.1.2.: Ρητή και αναλυτική αναφορά στα πληροφοριακά έντυπα κατάταξης για το δικαίωμα ενός νέου να υπηρετήσει Ε.Π.Κ.Υ., πράγμα που επιμελώς αποκρύπτεται από τους ισχύοντες Οδηγούς Στράτευσης που στέλνει το Γ.Ε.Ε.Θ.Α. σε όλους τους στρατεύσιμους και οι οποίοι αναφέρονται απλώς στην ύπαρξη του σχετικού νόμου εντελώς αόριστα και χωρίς να ενημερώνουν για το τι ακριβώς ρυθμίζει αυτός ο νόμος. Το αίτημα για επαρκή ενημέρωση στηρίζει και το Συμβούλιο της Ευρώπης (Recommendation 1518 (2001) 1, παράγραφος 5iii).

2.2) ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΡΡΗΣΙΩΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ Ε.Π.Κ.Υ.

2.2.1.: Κατάργηση της ειδικής γνωμοδοτικής επιτροπής, γνωστής και ως επιτροπής ελέγχου συνείδησης, δεδομένου ότι αφενός μεν παραβιάζει το Σύνταγμα ως προς την ελευθερία της συνείδησης και αφετέρου στερεί από κάποιους το αναφαίρετο δικαίωμα στην αντίρρηση συνείδησης όπως καθορίζεται από το ψήφισμα 1989/59 της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Ο.Η.Ε. Αυτόματη αποδοχή όλων των αιτήσεων για υπαγωγή στις διατάξεις της Ε.Π.Κ.Υ.

2.2.2.: Δικαίωμα στην αναγνώριση της ιδιότητας του αντιρρησία συνείδησης οποιαδήποτε στιγμή, τόσο πριν όσο και μετά την κατάταξη στις Ένοπλες Δυνάμεις όπως ζητά το Συμβούλιο της Ευρώπης (Recommendation 1518 (2001) 1, παράγραφοι 5i, 5ii), αλλά και η Διεθνής Αμνηστία.

2.2.3.: Ισχύς του δικαιώματος στην αντίρρηση συνείδησης και στην Ε.Π.Κ.Υ. ακόμα και σε περίοδο πολέμου ή κατάστασης εκτάκτου ανάγκης όπως ζητά και η Διεθνής Αμνηστία

2.2.4.: Κατάργηση όλων των «αμάχητων τεκμηρίων» της παραγράφου 4 του άρθρου 18 του νόμου 2510/97 όπως ζητά και ο Συνήγορος του Πολίτη. Σε κάθε περίπτωση, κατάργηση της διάταξης που αρνείται το δικαίωμα της αντίρρησης συνείδησης σε άτομα που διώκονται – αλλά δεν έχουν καταδικαστεί – για παράνομη βία, διότι έτσι καταργείται το τεκμήριο της αθωότητας. Επίσης, κατάργηση της απαράδεκτης διάταξης που στερεί το δικαίωμα της αντίρρησης συνείδησης σε κυνηγούς και μέλη σκοπευτικών συλλόγων.

2.2.5.: Απλοποίηση της διαδικασίας υποβολής αίτησης. Εάν και εφόσον παραμείνουν κάποια από τα «αμάχητα τεκμήρια», να μη χρειάζεται να προσκομίζονται πιστοποιητικά και βεβαιώσεις αφού ζητείται υπεύθυνη δήλωση. Τέλος η αίτηση να μπορεί να γίνεται στα Κ.Ε.Π. ( να δοθεί τυποποιημένος κωδικός).

2.2.6.: Κατάργηση των εκπτώσεων όπως ζητά και ο Σ.τ.Π. στην ειδική έκθεσή του και αντικατάστασή της από σύστημα αυτοτελών κυρώσεων. Αναθεώρηση των υποθέσεων όσων έχουν εκπέσει από την ιδιότητα του αντιρρησία συνείδησης και δυνατότητα σε αυτούς να ολοκληρώσουν την Ε.Π.Κ.Υ. υπό το νέο ευνοϊκότερο καθεστώς.

2.3) ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ Ε.Π.Κ.Υ.

2.3.1.: Μείωση - όπως ζητούν όλοι οι διεθνείς και ελληνικοί φορείς - της διάρκεια της Ε.Π.Κ.Υ. ώστε να μην είναι τιμωρητική. Πάγια θέση του Συνδέσμου Αντιρρησιών Συνείδησης είναι ότι η Ε.Π.Κ.Υ. θα πρέπει να είναι ισόχρονη με την στρατιωτική θητεία, όπως άλλωστε υποστηρίζει και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με το 2001/2014 ψήφισμά του.

2.3.2.: Πραγματική κάλυψη των οικονομικών αναγκών των αντιρρησιών συνείδησης. Δυνατότητα επιλογής δωρεάν σίτισης, στέγασης και μετακινήσεων ή αποζημίωσης ίσης με το βασικό μισθό ανειδίκευτου εργάτη.

2.3.3.: Μεταθέσεις
α: Αναλογικότητα με τους στρατευμένους στο χρόνο παραμονής μακριά από τον τόπο κατοικίας και κατόπιν δυνατότητα επιστροφής σε αυτόν. β: Κατάργηση του απαράδεκτου γεωγραφικού περιορισμού που αφήνει παραπάνω από τον μισό πληθυσμό της χώρας, συμπεριλαμβανομένων κατοίκων υποβαθμισμένων αστικών περιοχών, εκτός των υπηρεσιών που θα μπορούσαν να τους προσφέρουν οι αντιρρησίες συνείδησης. Παρόμοια αιτήματα διατυπώνει και η Ε.Ε.Δ.Α. (10/6/2004).

2.3.4.: Κατάργηση της απαγόρευσης συμμετοχής σε απεργία, όπως άλλωστε είχαν ζητήσει στη Βουλή το Κ.Κ.Ε. και ο Συνασπισμός. Η απαγόρευση αυτή είναι αντισυνταγματική (άρθρο 23) και θεσμοθετεί απεργοσπαστικό μηχανισμό στο δημόσιο, αποτελούμενο από αντιρρησίες. Σε κάθε περίπτωση, όπως ζητά και ο Σ.τ.Π. στην ειδική έκθεσή του, αλλά και η Διεθνής Αμνηστία, η συμμετοχή σε απεργία δε θα πρέπει να συνεπάγεται έκπτωση από το καθεστώς του αντιρρησία και της Ε.Π.Κ.Υ.

2.3.5.: Δυνατότητα εκπλήρωσης της Ε.Π.Κ.Υ. και σε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις όπως προτείνουν τόσο ο Σ.τ.Π. στην ειδική έκθεσή του, όσο και η Ε.Ε.Δ.Α. (10/6/2004). Δυνατότητα συμμετοχής των αντιρρησιών συνείδησης, κατά τη διάρκεια εκπλήρωσης της Ε.Π.Κ.Υ., σε ανθρωπιστικές αποστολές στο εξωτερικό.

 
Σχόλιο από ΓΙΑΝΝΗΣ
2007-05-06 21:43:11

Παρακολουθώ αυτό τον πολύ αξιόλογο διάλογο και αναμένω από την επιτροπή αλλά και τους συμμετέχοντες να σχολιάστει το θέμα του Συνδικαλισμού στις ΕΔ.
Καθώς είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα όλων των Ελλήνων των δικαίωμα του συνεταιρίζεσθαι τα στελέχη των ΕΔ αντιμετωπίζονται σε αυτό το θέμα σαν παιδιά ενός κατώτερου θεού.
Σε αυτό το θέμα αλλά και σε άλλα, τα στελέχη των ΕΔ είναι αναγκασμένα να καταφεύγουν στην δικαιοσύνη για τα αυτονόητα και όλα όσα συνάδελφοι σε άλλους στρατούς δεν τα «κατάκτησαν», αλλά τους αποδόθηκαν ως εργασιακά δικαιώματα ή στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα (όπως αυτό της έκφρασης) από την υπηρεσία.

Όλοι εμείς οι προοδευτικοί άνθρωποι που «κοπτόμαστε» για τα δικαιώματα των μεταναστών (και καλά κάνουμε) για τα δικαιώματα όλων των «άλλων» γενικώς (και καλά κάνουμε), όλοι εμείς που παλεύουμε για ισότητα, για κοινωνική συνοχή, θα συνολική πρόοδο, για μια δίκαιη κοινωνία, δεν αντιμετωπίζουμε με αίσθημα ευθύνης και δικαιοσύνης το εν λόγω αίτημα. Αίτημα για το οποίο πολλά στελέχη έχουν προσφύγει στην δικαιοσύνη και φέρνω εδώ το link της ΕΑΕΔ www.eaedyn.gr .
Μέσα σε αυτό το site μπορείτε να δείτε ότι στο καταστατικό υπάρχει σαφέστατη αποκήρυξη του δικαιώματος της απεργίας και ξεκαθαρίζεται ότι σκοπός του σωματείου είναι η σύσφιξη των σχέσεων και η επαγγελματική πρόοδος.

Επειδή γνωρίζω κάποια από τα άτομα που συμμετέχουν και τις προθέσεις τους ξέρω ότι έχει γίνει προσφυγή στον Άρειο πάγο και εάν δεν δικαιωθούν επόμενο βήμα είναι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Εκεί η χώρα μας θα καταδικαστεί και η ευθύνη θα είναι και δική σας σύντροφοι.
Ακόμα γνωρίζω ότι η Ένωση Αξιωματικών ΕΔ έχει έρθει σε επαφή με όλα τα κόμματα ως Σωματείο και έχει λάβει υποστηρικτική -προς τους σκοπούς της- απάντηση (πλην του κόμματος του Καρατζαφέρη στοιχείο που δείχνει το «Δημοκρατικό» ποιον της Ένωσης) θα περίμενα να ακούσω ή να διαβάσω κάτι στο πρόγραμμα σας επ αυτού
Πάρτε θέση λοιπόν και εφαρμόστε και εδώ (τουλάχιστον) ένα σύστημα συνδικαλισμού copy paste από κάποια άλλη Ευρωπαϊκή χώρα. Όχι μόνο τα «Σουηδικά» μοντέλα.

Και για να το κλείσουμε το θέμα στρατιωτικά και όπως αρμόζει στα αιτήματα.
Παρακαλώ για τις ενέργειες σας.

P/S: Προφανώς αντιλαμβάνεστε ότι στην Σύγχρονη Ελληνική Δημοκρατία μας, εν έτη 2007 σε κομματικό διάλογο που ίσως κρίνει το μέλλον της χώρας μας, δεν μπορώ να πω κάτι αλλά ούτε να συμμετέχω επωνύμως. Ούτε υπάρχει ελπίδα να ακουστεί το πώς ονειρεύομαι το αύριο. Ούτε μπορώ να συμμετάσχω ως μέλλος της Ένωσης, ως μέλλος ενός σωματείου, στο συνέδριο μεταφέροντας τα προβλήματα και τις ανησυχίες των συναδέλφων μου.
Γιατί μας αφήνεται απέξω από την κοινωνία σύντροφοι?

ΓΙΑΝΝΗΣ

 
Σχόλιο από Λάζαρος Πετρομελίδης
2007-05-07 09:46:52

Προσωπικά, είμαι απόλυτα υπέρ του συνδικαλισμού. Είναι ντροπή για μια κοινωνία που θέλει να λέγεται δημοκρατία να απαγορεύει σε κομμάτια της να ασκήσουν αυτό τους το δικαίωμα. Οι πιο παλιοί θα θυμούνται την ίδια ιστορία με την αστυνομία, κάποτε απαγορευόταν και κει.

Όλες τις ιστορίες για το απεμπλουτισμένο ουράνιο στη Γιουγκοσλαβία τις μάθαμε τότε από τα συνδικάτα των αξιωματικών - και των φαντάρων παρακαλώ - που βρίσκονταν εκεί (από άλλους στρατούς εννοείται, όχι τον ελληνικό). Αυτό είναι που κανείς στρατός δεν επιθυμεί, πόσο μάλλον ο ελληνικός που έχω γράψει παραπάνω τη γνώμη μου γι΄αυτόν και που βασίζεται στο “παιδομάζωμα”

 
Σχόλιο από Νικος
2007-05-07 12:59:21

Αγαπητοι κκ της Επ. Προγραμματος,

Με λυπη διαπιστωνω οτι δυστυχως δεν ανταποκρινεστε στο τιτλο που εχετε δωσει οι ιδιοι στον εαυτο σας. Η κοινωνια μας περιμενει πως ενα κομμα που εχει υπαρξει κυβερνηση επι σειρα ετων και που υποτιθεται πως εχει εικονα των προβληματων που εχει σημερα ο Ελληνικος στρατος να εχει κατι παραπανω απο γενικολογες θεσεις και προτασεις. Το ζητουμενο ειναι ενα συγκεκριμενο προγραμμα, προτασεις και δεσμευσεις ωστε να αξιολογηθουν απο το συνολο των ελληνων πολιτων.
Εντυπωση προκαλει το γεγονος οτι ενω η Ν.Δ. στο προγραμμα για το 2004-2008 ειχε εξαγγειλει μειωση της θητειας στους 6 μηνες και παρα το γεγονος οτι δεν υλοποιησε αυτη τη δεσμευση το Πασοκ δεν εχει καταγγειλει αυτη την ανακολουθια στον αντιπολιτευτικο λογο που διατυπωνει.

Θα ηθελα λοιπον να διατυπωσω και παλι καποια ερωτηματα ελπιζωντας σε συγκεκριμενες απαντησεις:

1)Πως συνδεεται η αμυντικη ικανοτητα της χωρας με την υποχρεωτικη θητεια, ενω το μοντελο των περισσοτερων χωρων της Ε.Ε, εχει πλεον προσανατολιστει σε επαγγελματικο στρατευμα αυξημενης επιχειρησιακης ετοιμοτητας?

2)Ειναι γνωστο πως υπαρχει μια τεραστια διαρροη επιστημονων και νεων με μεταπτυχιακους τιτλους και διδακτορικα που εχουν απορροφηθει σε ερευνητικα προγραμματα στο εξωτερικο και που εχοντας την υποχρεωση τη θητειας επιλεγουν να παραμεινουν στο εξωτερικο παρα να ενισχυσουν την προσπαθεια της χωρας για ενδυναμωση της ερευνας, με αποτελεσμα ετσι η χωρα να εχει προφανες μειονεκτημα (βλεπε δεικτες ερευνας αναμεσα στισ 25 χωρες της Ε.Ε.). Θα δοθουν κινητρα σε αυτους τους ανθρωπους να επιστρεψουν στη χωρα?

3) Θα εκσυγχρονιστουν επιτελους οι νομοθεσιες περι εναλλακτικης θητειας, αντιρρησιων συνειδησης και ανυποτακτων εξωτερικου και αν ναι, συγκεκριμενα, με ποιο τροπο?

4) Απο τη στιγμη που εχετε εικονα γυρω απο τισ μειωσεις-συγχωνευσεις στρατοπεδων, των ζητηματων οροφης του στρατευματος και του αριθμου ΕΠ. ΟΠ που πρεπει να προσληφθουν, ποιο ειναι το συγκεκριμενο πλανο μειωσης της θητειας που προτεινετε?

5)Θα μειωσετε το οριο των 45 ετων καθως και των 35 ετων για την εξαγορα της θητειας?

6) Εχετε θεση για τια απωλειες στο ΑΕΠ που προκαλει η υποχρεωτικη στρατευση, καθως ενα σημαντικο κομματι του εμψυχου δυναμικου της χωρας απασχολειται επι ενα χρονο σε διαδικασιες, που κατα κοινη παραδοχη, απεχουν οχι μονο απο στρατιωτικη εκπαιδευση, αλλα και απο την κοινη λογικη, (αγγαρειες, διευκολυνσεις σε ανωτερους με ελπιδα αδειων κτλ.)?

7)Θα υπαρξει καποια νεα ρυθμιση για του Μονιμους κατοικους εξωτερικου, η πιστευετε πως η υπαρχουσα νομοθεσια αρκει?

Αυτη τη φορα ελπιζω να παρετε καποια σαφη θεση σε αυτα τα ζητηματα, καθως οι απαντησεις σας μεχρι τωρα το μονο που κανουν ειναι να επαναλαμβανουν την αρχικη σας τοποθετηση.

 

Βρίσκεστε εδώ Αρχική -> Η Ελλάδα των ανοικτών οριζόντων -> Εθνική Άμυνα - Ασφάλεια για τους Έλληνες

κορυφή σελίδας

Κλείσιμο [Χ]
E-mail It